کد مطلب: 

249266

رفتارهای نژادپرستانه در الگوریتم توئیتر!

یک مهندس رمزنگاری فضای مجازی به تازگی توانسته به رفتارهای نژادپرستانه در الگوریتم شبکه اجتماعی توئیتر پی ببرد.
رفتارهای نژادپرستانه در الگوریتم توئیتر!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت توئیتر در حال بررسی و مبارزه با تعصب‌های نژادی در شبکه اجتماعی خود است. روند درگیری‌های توئیتر پس از مشخص شدن سیستم تبعیض نژادی در الگوریتم این شبکه مجازی افزایش پیدا کرد.

مدتی پیش تونی ارسیری، مهندس رمزنگاری فضای مجازی اعلام کرد که شرکت توئیتر در نمایش دادن تصاویر و پست‌های کاربران الگوریتم نژادپرستانه‌ای دارد که باعث می‌شود برخی اولویت‌بندی‌ها غیرمنطقی باشد. وی زمانی به این موضوع پی برد که تصویر باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را به همراه مک‌کانل بارگذاری کرد و متوجه شد الگوریتم توئیتر تنها چهره مک‌کانل را شناسایی می‌کند.

وی پس از ایجاد تغییر رنگ در تصویر متوجه تفاوت عملکرد الگوریتم توئیتر شد و سپس آزمایش‌های خود را به صورت رسمی اعلام کرد. افراد دیگری نیز پس از ارسیری به این مشکل پی بردند و آن را مطرح کردند. طبق گفته این افراد تبعیض نژادی در نسخه‌های مختلف برنامه توئیتر متفاوت است.

سخنگوی شرکت توئیتر در این رابطه اظهار کرد که مسئولان مربوطه پیش از اعمال الگوریتم جدید به دنبال چنین ایراداتی گشتند، اما به آن‌ها دسترسی پیدا نکردند. وی همچنین اظهار داشت که شرکت توئیتر تصمیم گرفته است امکان بررسی الگوریتم را در حالت منبع باز قرار دهد تا همه افراد بتوانند آن را مورد بررسی قرار دهند و انتقاد‌های خود را با شرکت به اشتراک بگذارند.

گفتنی است؛ هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت توئیتر مشکل موجود در برنامه خود را برطرف می‌کند. شواهد نشان دهند خطرات موجود در الگوریتم نژادپرستانه توئیتر هستند که می‌تواند محتوای شبکه اجتماعی مذکور را تحت تاثیر قرار دهد. چنین مشکلاتی می‌تواند کاربران را از مرکز توجه حساب کاربری خود و دنبال کنندگانشان دور کنند و کیفیت پلتفرم را کاهش دهند. کاربران اکنون امیدوارند شرکت توئیتر طی اقدامات بعدی خود خبر از برطرف کردن این مشکل بدهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-22 09:16

افزودن دیدگاه جدید