کد مطلب: 

249229

همکاری مشترک فیسبوک و Ray Ban برای ساخت عینک‌‌های هوشمند

شرکت فیسبوک در مراسم اخیر خود از همکاری با برند مشهور Ray Ban خبر داد.
همکاری مشترک فیسبوک و Ray Ban برای ساخت عینک‌‌های هوشمند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک طی مراسم شب گذشته خود اعلام کرد که اولین نمونه عینک‌های هوشمند این مجموعه با همکاری برند Ray Ban ساخته خواهد شد. مارک زاکربرگ در ابتدای سخنرانی شب گذشته خود از این مسئله پرده‌برداری کرد با این حال همچنان مشخص نیست که قابلیت‌های اصلی عینک هوشمند این شرکت چه خواهد بود.

با این وجود فیسبوک به منابع خبری اطلاع داده است که عینک‌های هوشمند این مجموعه از هیچ گونه قابلیت واقعیت افزوده پشتیبانی نمی‌کنند و بیشتر شبیه به مواردی همچون عینک‌های Snap Spectacles و  Echo Frame شرکت آمازون است. طبق اعلام فیسبوک محصول جدید آن‌ها یک قدم روبه جلو برای ساخت عینک‌های واقعیت افزوده است. بر اساس اظهارات مسئولان شرکت فیسبوک، عینک‌های واقعیت افزوده در مرحله ساخت و آزمایش اولیه قرار دارد.

این عینک‌ها اکنون با عنوان پروژه آریا شناخته می‌شوند. فیسبوک قصد دارد در ابتدا عینک‌های خود را تنها به کارمندان خود ارائه دهد تا مشکلات احتمالی این دستگاه‌ها را بررسی کند. به گفته این شرکت عرضه عینک‌ها به کاربران از ماه جاری آغاز می‌شود و مراحل آزمایش این محصولات به یک فاز جدید ارتقا پیدا می‌کند.

اظهارات سخنگوی فیسبوک درباره شراکت با ریبن

موضوع ساخت عینک‌های هوشمند توسط فیسبوک از مدت‌ها پیش مطرح بود و حالا این مجموعه با همکاری شرکت ریبن قصد دارد قالب نهایی عینک‌های خود را طراحی کند. سخنگوی فیسبوک طی مراسم دیشب اظهار کرد: "از این که می‌توانیم محصولی را برای نزدیک شدن افراد به یکدیگر ارائه دهیم احساس بسیار خوبی داریم. گجت‌های پوشیدنی می‌توانند به راحتی چنین کاری را انجام دهند. با وجود شرکت ریبن ما مجموعه‌ای موفق را در کنار خود داریم که سعی دارد نام خود را بر روی یکی از برترین عینک‌های هوشمند جهان بگذارد".

متاسفانه تا به حال اطلاعاتی از طراحی، قیمت و کاربرد اصلی این عینک‌ها منتشر نشده است، اما با توجه به عرضه این محصولات برای کاربران طی ماه جاری، انتظار می‌رود اطلاعات مربوطه نیز تا مدت زمان کوتاهی در دست کاربران قرار بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-21 10:56

افزودن دیدگاه جدید