کد مطلب: 

248480

سیاست‌های امنیت سایبری کاخ سفید در ارتباط با فضا منتشر شد

کاخ سفید به منظور حفظ امنیت سیستم‌های مورد استفاده در فضا توسط بخش دولتی و خصوصی این کشور یک دستورالعمل امنیت سایبری موسوم به اس پی دی -۵ منتشر کرده است.
سیاست‌های امنیت سایبری کاخ سفید در ارتباط با فضا منتشر شد

به گزارش مهر به نقل از انگجت، تازه‌ترین دستورالعمل دولت ترامپ در ارتباط با سیاست‌های فضایی این کشور حاوی جزئیاتی در مورد مأموریت‌ها و وظایف نهادهای فضایی خصوصی و دولتی این کشور نیز است و از آنها خواسته شده تا برای حفاظت از تجهیزات و سیستم‌های خود در برابر تهدیدهای هکری تمهیداتی بیاندیشند.

از جمله مهم‌ترین بخش‌های این دستورالعمل اجبار اپراتورهای دستگاه‌های فضایی برای رمزگذاری داده‌های دریافتی از دیگر کارکنان و فضاپیماها و غیره است. همچنین باید به صورت فیزیکی تمهیداتی اندیشیده شود تا سیستم‌های کنترل و ارتباطات فضاپیماها، ماهواره‌ها و غیره در برابر سرقت داده‌ها، ارسال پارازیت و غیره مورد حفاظت قرار بگیرند.

همچنین خرید تجهیزات فضایی باید از شرکت‌های مورد اعتماد صورت بگیرد و تجهیزات خریداری شده از کشورهای خارجی به دقت مورد بررسی قرار بگیرند. البته باید توجه داشت که بسیاری از بخش‌های این دستورالعمل از قبل توسط مؤسسات فضایی دولتی و خصوصی اجرا می‌شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-05 15:55

افزودن دیدگاه جدید