کد مطلب: 

248352

سفارش اپل جهت تولید ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G

شرکت اپل از تامین کنندگان خود درخواست کرده حداقل ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G به همراه مدل های جدید اپل واچ، آی پد ایر جدید و هوم پد برای اواخر امسال تولید کنند.
سفارش اپل جهت تولید ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G

به گزارش سیتنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد اپل انتظار دارد فروش نسل جدید گوشیهای آیفون در سال ۲۰۲۰ به ۸۰ میلیون دستگاه برسد که نشان می دهد تقاضا برای مهمترین محصول این شرکت در بحبوحه شیوع پاندمی ویروس کرونا و رکود اقتصادی قوی خواهد ماند.

اپل قصد دارد ماه آینده چهار مدل جدید آیفون که مجهز به فناوری اتصال بی سیم ۵G بوده و طراحی متفاوت دارند و صفحه نمایش آنها در اندازه های متنوع است را عرضه کند. انتظار می رود مدلهای ارزانتر زودتر از مدلهای گرانتر به بازار عرضه شود.

این شرکت فناوری همچنین در حال آماده سازی آی پد ایر جدیدی با صفحه نمایشی مشابهی آی پد پرو، دو مدل اپل واچ و نخستین هدفون خارج از برند بیتس است.

اپل همچنین در حال طراحی اپل تی وی باکس جدیدی با پردازشگر سریعتر برای بهبود تجربه بازی و کنترل از راه دور ارتقا یافته است اما این محصول ممکن است تا سال آینده عرضه نشود.

اپل و شرکای تولیدکننده محصولاتش همواره تولید را در آستانه عرضه مدلهای جدید آیفون در پاییز هر سال افزایش داده اند. در تابستان سال ۲۰۱۹ تولیدکنندگان محصولات اپل در حال آماده کردن قطعات برای ۷۵ میلیون گوشی بودند. هدف تولید در سال ۲۰۱۸ هم مشابه بود و هدف امسال اپل برای تولید ۷۵ تا ۸۰ میلیون دستگاه گوشی، نشانه مثبتی محسوب می شود. شرکت فاکسکان که یکی از شرکای تولیدکننده کلیدی اپل به شمار می رود، طی ماه گذشته اطلاعیه های متعددی را در وی چت برای استخدام کارگر در کارخانه اصلی تولید آیفون در ژنگ ژو منتشر کرده است.

در حالی که شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث مختل شدن اقتصاد جهانی و زنجیره تولید شده است اما اپل شاهد تقاضای بالا برای محصولاتش از سوی افرادی بوده که به تحصیل از راه دور و دورکاری پرداخته اند. درآمد حاصل از آیفون در سه ماهه اخیر فراتر از پیش بینی وال استریت بود و تقریبا نیمی از فروش اپل را تشکیل داد. ارزش سهام اپل امسال ۷۶ درصد صعود کرده و نخستین شرکت آمریکایی بوده که ارزش بازارش از مرز دو تریلیون دلار عبور کرده است.

چهار مدل جدید آیفون همگی نمایشگرهای OLED با رنگ و وضوح بهبود یافته دارند. دو مدل از آنها در سایز ۵.۴ اینچ، یک مدل در سایز ۶.۱ اینچ و مدل پرو در دو سایز ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ عرضه می شود که بزرگترین گوشی آیفون تاکنون خواهد بود.

مدل بزرگتر گوشی پرو دوربین LIDAR خواهد داشت که در جدیدترین مدل آی پد پرو عرضه شده و اجازه می دهد اپلیکیشنهای واقعیت افزوده درک بهتری از محیط پیرامون داشته باشند. یکی از مهمترین بهبودهای گوشیهای جدید، پردازنده A۱۴، سرعت ارتقا و مصرف بهینه نیرو خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، برخی از کارمندان اپل که گوشیهای جدید را امتحان کرده اند معتقدند مدل ۶.۷ اینچی یکی قابل توجه ترین بهبودهای امسال در محصولات این شرکت است. همچنین برخی دیگر دریافته اند که برخی از شبکه های ۵G سرعت اتصال را چندان بهبود نداده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طراحی امسال آیفون و بسیاری از قابلیتهای آن پیش از شیوع کووید ۱۹ به اتمام رسید اما پاندمی مشکلاتی را برای تست نهایی ایجاد کرد و آغاز تولید را چندین هفته به تاخیر انداخت. در حالی که آیفونهای جدید با تاخیر عرضه می شوند اما نرم افزار iOS۱۴ در سپتامبر عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-01 12:29

افزودن دیدگاه جدید