کد مطلب: 

248140

فناوری جدید اسکنر پلاک خودرو به پلیس‌ها کمک می‌کند

شرکت فلاک‌ سیفتی با ساخت دوربین‌ های اسکنر پلاک و نصب آن در مناطق مختلف ردیابی اتومبیل‌ ها را برای پلیس آسان ساخت.
فناوری جدید اسکنر پلاک خودرو به پلیس‌ها کمک می‌کند

به گزارش سیتنا، شرکت فلاک‌سیفتی که دستگاه‌های پلاک‌خوان تولید می‌کند، اعلام کرده که قرار است ۴۰۰ آژانس نظارتی قانون را در سراسر آمریکا از طریق شبکه کردن دوربین‌های کنترل پلاک این کشور به یکدیگر متصل کند و در نتیجه هریک از این ایستگاه‌های کنترلی پلیس در هر نقطه‌ای از آمریکا، می‌توانند وسایل نقلیه را در کل کشور ردگیری کنند. گفته می‌شود که در حال حاضر دوربین‌های این شرکت در بیش‌ از ۷۰۰ نقطه کشور کار گذاشته شده‌اند.

این کمپانی اعلام کرده است که می‌تواند با شبکه کردن دوربین‌های خود، ردگیری حرکات یک خودرو را در سراسر کشور برای پلیس امکان‌پذیر کند. این پروژه توسط شرکت فلاک‌سیفتی، شبکه سراسری تجزیه و تحلیل ماموران قانون یا به‌ اختصار TALON نامگذاری شده است.

از آنجایی که دستگاه‌های پلاک‌خوان ابزار نظارتی قدرتمندی هستند، همین امر باعث شده است تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی افزایش یابد. شرکت فلاک‌سیفتی از سوی کارشناسان حفظ حریم خصوصی با انتقاد روبرو شده است چرا که برخی ساکنان محله‌های ثروتمند در حداقل ۳۰ ایالت، حاضرند مبلغی بالای ۲۰۰۰ دلار پرداخت کنند تا بتوانند اتومبیل‌هایی که از محل سکونت و یا کار آن‌ها عبور می‎‌کنند را ردیابی کنند.

با این وجود طبق گفته‌های گرت لانگلی، یکی از مدیران ارشد شرکت فلاک‌سیفتی، TALON روشی آسان‌تر و شفاف‌تر برای اجرای قانون و دستیابی به اطلاعات مهم جهت مبارزه با جرم است. لانگلی همچنین خاطر نشان کرد فراهم کردن روشی که توسط آن پلیس در یک ایالت می‌تواند حرکات خودرو را در حالی که صد‌ها مایل دورتر است پیگیری کند، قابلیت بسیار کارآمدی به ویژه برای پرونده‌های جنایی و سرقت خواهد بود.

شرکت فلاک‌سیفتی همچنین درخصوص حفظ حریم خصوصی افراد اذعان داشت که سیستم TALON دارای الزامات به‌خصوصی در این زمینه است از جمله اینکه کلیه داده‌ها به‌طور خودکار بعد از ۳۰ روز حذف می‌شوند و فیلم‌های ضبط شده به جهت حفظ امنیت اطلاعات شهروندان، رمزگذاری خواهند شد.

با این‌ وجود همچنان جنبه‌هایی از دستورالعمل‌های آن وجود دارد که به‌سادگی قابل اجرا نیست مانند اطمینان از عدم سوء‌استفاده افسران از این فناوری، و همین امر باعث شده است تا این سیستم ضمن داشتن فواید امنیتی بسیار، شبهاتی در زمینه حفظ حقوق شهروندی در این‌باره باقی بگذارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-25 10:44

افزودن دیدگاه جدید