کد مطلب: 

247931

تولید تصاویر MRI در چند دقیقه با هوش مصنوعی

شرکت فیسبوک فناوری هوش مصنوعی جدیدی را ابداع کرده که تولید تصاویر ام آر آی را در چند دقیقه ممکن می کند. این کار در حالت عادی چند ساعت طول می کشد.
تولید تصاویر MRI در چند دقیقه با هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، تصاویر ام آر آی به پزشکان کمک می کند تا درک دقیقی از شرایط داخل بدن انسان به دست آورند و این ابزار از دهه ۷۰ میلادی به خوبی به کمک پزشکان آمده است. اما فرایند تهیه این تصاویر طولانی است و حداقل چند ساعت طول می کشد. فناوری هوش مصنوعی این فرایند را کوتاه می کند.

از سوی دیگر دستگاه های ام آر آی با سرعت پایینی کار می کنند و بیمار باید مدتها در درون آنها بی حرکت باقی بماند. همین مساله استفاده از این دستگاه ها برای ام آر آی کودکان و حیوانات را به شدت دشوار می سازد. همچنین برخی افراد مانند کهنسالان در زمان استفاده از این دستگاه به علت سروصدای زیاد آن و نیز فضای بسته و محدود دستگاه یادشده دچار مشکلاتی مانند سکته قلبی می شوند.

فیسبوک بعد از دو سال پژوهش یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده که مدت زمان تهیه تصاویر هوش مصنوعی را از چند ساعت به چند دقیقه کاهش می دهد. این سیستم که fastMRI نام دارد، برای تهیه تصاویر ام آر آی به یک چهارم اطلاعات مورد نیاز دستگاه های عادی ام آر آی نیاز دارد. لذا فرایند حضور در دستگاه های یادشده کوتاه می شود. علت این مساله آن است که فناوری یادشده با دریافت داده های خام دستگاه های ام آر آی می تواند به سرعت نتیجه گیری لازم را در مورد شرایط بیمار به عمل آورد.

فناوری یادشده توسط شش رادیولوژیست مورد آزمایش قرار گرفته و قرار است بعد از بررسی های لازم برای تجاری سازی آن اقدام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-19 10:02

افزودن دیدگاه جدید