کد مطلب: 

247871

با Google Lookout نابینایان به راحتی کار‌های روزمره خود را انجام می‌دهند

گوگل به تازگی با بروزرسانی نرم افزار Google Lookout به افراد کم بینا و نابینا برای انجام امور روزمره کمک شایانی کرده است.
با Google Lookout نابینایان به راحتی کار‌های روزمره خود را انجام می‌دهند

به گزارش سیتنا، Google Lookout، برنامه قابل دسترسی که با استفاده از دوربین تلفن به افراد نابینا یا کسانی که دچار عارضه بینایی هستند برای تشخیص اشیاء کمک می‌کند، با برخی ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید به روز شده است. این برنامه برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده برای تلفن‌های شخص اول پیکسل منتشر شد. Google Lookout برای کمک به کسانی که ظرفیت بینایی محدود دارند در سرتاسر جهان و با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند. هنگامی که تصویر اشیاء یا حیوانات توسط دوربین گوشی در این نرم فزار اسکن شد، نرم افزار سعی می‌کند که ویژگی‌های آن را تشخیص دهد.

نابینایان می‌توانند با این نرم‌افزار تفاوت بین مواد غذایی با بسته‌بندی یکسان را متوجه شوند
بروزرسانی جدید نرم افزار Google Lookout دارای دو ویژگی قابل توجه است: برچسب مواد غذایی و اسکن سند.

با استفاده از برچسب مواد غذایی، افراد می‌توانند با قرار دادن دوربین گوشی خود بر روی برچسب، غذا‌های بسته بندی شده را به سرعت شناسایی کنند. Google Lookout فرد را برای موقعیت یابی محصول غذایی راهنمایی می‌کند تا بتواند از طریق بسته بندی یا بارکد آن به درستی محصول مورد نظر را تشخیص دهد؛ این موضوع می‌تواند برای دور ریختن مواد غذایی بسیار مفید باشد، وقتی که شخص نابینا می‌خواهد مطمئن شود قصد دور ریختن چیزی را دارد که اکنون در دستان او است. به عنوان مثال، این نرم افزار با تشخیص برچسب مواد غذایی می‌تواند بین یک قوطی ذرت و یک قوطی لوبیا سبز تمایز قائل شود.

البته برچسب مواد غذایی در حال حاضر در همه کشور‌ها موجود نیست و می‌تواند چالشی برای افراد نابینا یا کم بینا محسوب شود، زیرا طراحی این نوع برچسب‌ها به صورتی جالب و چشم نواز است تا افراد سالم بتوانند به راحتی آن را بخوانند.

بروزرسانی جدید Google Lookout راه حلی مناسب برای جست‌وجو بین اسناد و نامه‌ها
ویژگی جدید دیگر، اسکن اسناد است که جستجو بین اسناد و نامه‌ها را آسان‌تر می‌کند. با گرفتن عکس فوری از یک سند، هوش مصنوعی درون برنامه سعی در تشخیص و خواندن کل متن برای شما خواهد کرد. البته در این زمینه نیز هنوز زبان عربی توسط این برنامه پشتیبانی نمی‌شود.

براساس بازخورد از جامعه نابینا و کم بینا، Google همچنین طراحی را ارائه می‌دهد که حتی با TalkBack، خواننده صفحه نمایش اندرویدی سازگارتر است. این طراحی شامل ایجاد فضای بیشتر برای نمای دوربین است که باعث می‌شود اشیاء راحت‌تر درون قاب دوربین جا بگیرند.

یکی از این موارد Quick Read است که نسخه ساده تری از اسکن اسناد بوده و برای متون کوتاه‌تر مانند ایمیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در این برنامه حالت ارز است که اسکناس‌ها و ارزش آن‌ها را مشخص می‌کند. این ویژگی در حال حاضر فقط با دلار کار می‌کند. حالت کاوش محیط اطراف کاربر نیز اشیاء و متن‌های اطراف را توصیف می‌کند.

گوگل توضیح می‌دهد: "ما Lookout را برای کار در شرایطی طراحی کردیم که افراد معمولاً مجبور می‌شوند از آن کمک بخواهند مانند زمانی که فرد می‌خواهد برای اولین بار در مورد یک فضای جدید بداند، خواندن متن و اسناد و انجام کار‌های روزمره مانند آشپزی، تمیز کردن و خرید".

گوگل به افراد کم بینا و نابینا توصیه می‌کند برای کارایی بهتر نرم افزار Google Lookout تلفن همراهشان را با یک بند دور گردن خود آویزان کنند یا آن را در جیب جلوی پیراهن قرار دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-17 10:20

افزودن دیدگاه جدید