کد مطلب: 

247848

معاون وزیر کار: شفافیت راه مبارزه با رانت است/ اتاق شیشه ای، فساد را کاهش می دهد

معاون وزیر کار با بیان اینکه شفافیت راه مبارزه با رانت و ویژه خواری است، گفت: هنگامی که اتاق شیشه ای شکل بگیرد، فساد برجسته می شود و سرعت مقابله و جلوگیری از فساد افزایش می یابد.
معاون وزیر کار: شفافیت راه مبارزه با رانت است/ اتاق شیشه ای، فساد را کاهش می دهد

میرهادی قره سید رومیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص رونمایی از سامانه شفافیت توسط این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه راه مبارزه با فساد، شفافیت است، اظهار داشت: این موضوع در روز رأی اعتماد وزیر کار در مجلس هم مطرح شد؛ تاکنون اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته است که رونمایی از سامانه شفافیت طی روز گذشته، گام مهمی در حوزه شفافیت محسوب می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما به دنبال اتاق شیشه‌ای هستیم که همه مباحث برای مردم قابل مشاهده باشد زیرا هنگامی که اتاق شیشه‌ای شکل بگیرد، فساد برجسته می‌شود و سرعت مقابله و جلوگیری از فساد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی، همواره در این خصوص به ما تاکید داشتند و ما نیز تمام توان خود را در مسیر شفافیت به کار گرفته‌ایم، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه از همه درخواست کرده است که به پویش و کمپین شفافیت بپیوندند؛ می‌توان گفت وزارت کار یکی از پیشروها در امر شفافیت است.

قره سید رومیانی افزود: با توجه به اینکه همواره دغدغه مردم، نمایندگان مجلس، سازمانهای نظارتی و… جلوگیری از رانت و ویژه خواری بوده است از این رو می‌توان گفت که یکی از بهترین راههای علاج این دغدغه، شفافیت است؛ البته شفافیتی که قابل رؤیت و مطالبه جدی از سوی نخبگان، رسانه‌ها و مردم باشد.

وی تاکید کرد: قطعاً هنگامی که حمایت مردمی پشتوانه مدیر فسادستیز باشد، آن مدیر در فسادستیزی قوی‌تر و پیشگام‌تر عمل می‌کند.

دبیر سابق کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: بر اساس معیارهای کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد، سامانه شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند رتبه و رنکینگ کشور در این حوزه را ارتقا دهد و در صورت پیوستن نهادها و سازمان‌های مختلف به پویش شفافیت این سرعت ارتقا دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-16 13:33

افزودن دیدگاه جدید