کد مطلب: 

247843

تحقیقات کانادا در مورد انحصارطلبی آمازون

مقامات کانادایی از تحقیقات خود در مورد انحصارطلبی شرکت آمازون و سوءاستفاده این شرکت از تسلطش بر بازار خرید و فروش آنلاین خبر داده‌اند.
تحقیقات کانادا در مورد انحصارطلبی آمازون

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، دفتر رقابت دولت کانادا در حال بررسی این موضوع است که آیا آمازون برای فروش کالاهای عرضه شده خود بر مشتریان اعمال نفوذ می‌کند یا خیر. همچنین این دفتر مشخص خواهد کرد آیا آمازون تلاش می‌کند کالاهای شرکت‌های رقیب را از میدان به در کند و از میزان فروش آنها بکاهد یا خیر.

برخی شرکت‌های رقیب، آمازون را متهم به طراحی یک استراتژی برای اعمال نفوذ بر مشتریان کرده‌اند تا آنها از خرید کالاهای عرضه شده شرکت‌های رقیب آمازون خودداری کنند و تنها کالاهای خود این شرکت را بخرند.

آمازون همچنین به تلاش برای جلوگیری از فروش کالاها و تولیدات شرکت‌های رقیب در وب سایت‌های ثالث با قیمت‌هایی پایین‌تر از کالاهای مشابه موجود در سایت آمازون متهم شده است.

سخنگوی آمازون در واکنش به اعلام این خبر از همکاری کامل این شرکت با تحقیقات یادشده خبر داده و افزوده که آمازون همیشه از کسب و کارهای متوسط و کوچک پشتیبانی می‌کند و به خصوص متعهد به این کار در کشور کانادا است.

در سال‌های اخیر دولت‌های اروپایی، آمریکا و کانادا بارها در مورد عملکرد شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل به علت انحصارطلبی تجاری تحقیق کرده‌اند و شرکت‌های یادشده در برخی موارد به همین علت به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-16 12:49

افزودن دیدگاه جدید