کد مطلب: 

247798

سریع ترین اینترنت جهان توسعه یافت

محققان انگلیسی با استفاده از روشی نوین سریع ترین اینترنت جهان را توسعه دادند آنها طی آزمایشی به رکورد سرعت ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند.
سریع ترین اینترنت جهان توسعه یافت

به گزارش سیتنا به نقل از ایونینگ استاندارد، محققان انگلیسی ادعا می کنند سریع ترین اینترنت جهان را توسعه داده اند. با چنین سرعتی می توان کل آرشیو فیلم های شبکه نت فلیکس را در چند ثانیه دانلود کرد.

گروهی از محققان به رهبری پژوهشگران کالج لندن با استفاده از آمپلی فایرها شیوه انتقال اطلاعات توسط نور در فیبرهای نوری را ارتقا دادند و به رکورد ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند. چنین سرعتی حدود ۳ میلیون بار سریع تر از متوسط اینترنت خانگی در انگلیس به حساب می آید.

لیدیا گالدینو رهبر این تیم تحقیقاتی در دانشگاه بلومزبری می گوید: چنین سرعت پهنای باندی از نسل آینده اینترنت پشتیبانی می کند و به این ترتیب  خودروهای خودران و زیربنای شهرهای هوشمند را می توان به راحتی به هشبکه های اینترنت ۵G موبایل متصل کرد.

برای ثبت رکورد محققان از طیف رنگی وسیع تری برای انتقال سریع اطلاعات(در مقایسه با فیبرهای نوری) استفاده کردند تا پهنای باند را بیشتر کنند.

برای آزمایش سرعت گالدینو بیت های تولید شده در رایانه را یک یک به حلقه فیبر نوری ارسال کرد.  

در این طرح برای ایجاد سرعت بالا، آمپلی فایرهایی برای تقویت توان سیگنال ساخته شد که در صورت اجرای تجاری این طرح، حداقل در هر۲۵ مایل به یک آمپلی فایر نیاز است. این بدان معناست که سرعت بسیار بالای ثبت شده در آزمایش (که معادل ۱۷۸ میلیون مگابیت برثانیه است) حدود ۲.۸ میلیلیون بار سریع تر از سرعت ۶۴ مگابیت برثانیه ای اینترنت خانگی در این کشور است.

گالدینو در این باره می گوید: به نظر من مزایای اجتماعی چنین طرحی بسیار واضح است، اینترنت سریع برای همه افراد کارآمد است و البته بهره وری اقتصادی را ارتقا می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-15 10:55

افزودن دیدگاه جدید