کد مطلب: 

247763

توئیت ولیعهد امارات پس از عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی

«محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی امارات به توافق این کشور با رژیم اشغالگر قدس بر سرعادی‌سازی روابط با این رژیم واکنش نشان داد.
توئیت ولیعهد امارات پس از عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی

به گزارش فارس، بن‌زاید امروز پنجشنبه در توییتر نوشت که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».

او در ادامه نوشت که امارات و رژیم اشغالگر قدس همچنین به توافق رسیدند که جهت همکاری مشترک به منظور رسیدن به روابط دوجانبه، نقشه راهی را وضع کنند.

رسانه‌ها و منابع خبری می‌گویند، «تعویق» طرح اشغالی مذکور و نه «توقف» همیشگی آن، منوط به عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی ساعتی پیش اعلام کرده بودند که نتانیاهو جلسه کابینه را در پی تماس ترامپ ترک کرده است. رئیس جمهور آمریکا در توییت خود، این «توافق» را «توافق صلح تاریخی» دانسته است.

امارات طی سال‌های گذشته، تلاش‌های زیادی در عرصه رسانه و سیاست خارجی (از ارسال کمک‌های پزشکی تا دیدار مقامات و مشارکت در مسابقات ورزشی)، با هدف آماده کردن افکار عمومی داخلی و خارجی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس آغاز کرده بود.

پیش‌بینی می‌شود، بعد از امارات، بحرین و عربستان سعودی و سایر کشورهای نزدیک به محور سعودی دست به اقدام مشابه بزنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-13 23:44

افزودن دیدگاه جدید