کد مطلب: 

247711

غول‌های فناوری علیه سیاست ترامپ دست به کار شدند

چندین شرکت فناوری بزرگ آمریکایی شامل اپل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت به مبارزه حقوقی علیه تصمیم ترامپ برای ممنوعیت صدور روادید جدید برای کارکنان خارجی موقتی پیوستند.
غول‌های فناوری علیه سیاست ترامپ دست به کار شدند

به گزارش سیتنا، این گروه از دادگاه خواستند به صدای صنعت فناوری در شکایتی اضافه شوند که با این ممنوعیت مخالف است و اعلام کردند ممنوعیت مذکور آسیب جبران ناپذیری به کسب و کارها و اقتصاد آمریکا وارد می کند.

رئیس جمهور آمریکا در ۲۲ ژوئن بیانیه ای صادر کرد که شماری از برنامه های ویزای غیرمهاجرتی شامل ویزای H-۱B برای مشاغل تخصصی مهارت بالا، ویزای H-۲B برای کارکنان غیرکشاورزی و ویزای L-۱ برای انتقالهای درون شرکتی را معلق کرد.

از جمله شرکتهای فناوری دیگری که در پرونده دادگاه فدرال در اوکلند کالیفرنیا علیه این تصمیم شکایت کرده اند، شرکت ادوب، GitHub، اینتل و مایکروسافت دیده می شوند. ۵۲ شرکت به صورت جداگانه درخواست مشابه برای به چالش کشیدن اقدامات ترامپ در واشنگتن را مطرح کرده اند.

این گروه در اظهارنامه دادگاه نوشته اند که تعلیق برنامه های ویزای غیرمهاجرتی از سوی رئیس جمهور که ظاهرا برای حمایت از کارکنان آمریکایی بوده است در واقع به این کارکنان، کارفرمایانشان و اقتصاد کشور لطمه می زند. به جای مصون نگه داشتن کارکنان آمریکایی از تهدید رقابت خارجی، تصمیم ترامپ باعث می شود شرکتها مشاغل تخصصی مهارت بالا را در خارج بکار بگیرند زیرا در داخل کشور تقاضا برای چنین مشاغلی از کاندیداهای موجود فراتر است.

گوگل، اسپاتیفای یو اس ای و بلومبرگ هم درخواست کردند به شرکتهایی اضافه شوند که از دادگاه خواستار جلوگیری از اجرای سیاست جدید ترامپ شده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انجمنهای صنعتی از جمله اتاق بازرگانی آمریکا ماه گذشته برای جلوگیری از اجرای تصمیم رئیس جمهور این کشور شکایت کردند و روز جمعه ۲۲ ایالت و منطقه کلمبیا به مخالفت با موضع دولت در این پرونده برخاستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-12 09:55

افزودن دیدگاه جدید