کد مطلب: 

247613

ترامپ با ممنوعیت وی چت روابط خانوادگی و مالی چینی‌ها را قطع می‌کند

تلاش ترامپ برای ممنوع کردن دسترسی ساکنان آمریکا به برنامه گپ وی چت منجر به ناممکن شدن برقراری ارتباط میان چینی‌های آمریکایی تبار و خانواده‌های شان در چین می‌شود.
ترامپ با ممنوعیت وی چت روابط خانوادگی و مالی چینی‌ها را قطع می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از دیجیتال ترندز، وی چت مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه گپ مورد استفاده چینی‌ها در سراسر دنیا برای گفتگو با یکدیگر و تبادل عکس و ویدئو است.

میلیون‌ها خانواده چینی در سراسر جهان از این برنامه برای احوال پرسی و خبرگرفتن از خانواده‌های یکدیگر استفاده می‌کنند و اصرار ترامپ بر ممنوع کردن این برنامه در آمریکا باعث می‌شود میلیون‌ها چینی ساکن آمریکا دیگر نتوانند به سادگی از شرایط اعضای خانواده خود در چین کسب اطلاع کنند.

ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی جدید در هفته گذشته به دنبال ممنوع کردن فعالیت وی چت و تیک تاک در آمریکاست و اگر این دو شرکت ظرف ۴۵ روز آینده نتوانند از اتهام تهدید امنیت ملی آمریکا رهایی یابند دیگر قادر به فعالیت در خاک ایالات متحده نیستند. از همین رو اخباری در مورد خریداری تیک تاک توسط مایکروسافت یا توئیتر شنیده می‌شود.

در عین حال سرنوشت وی چت در هاله‌ای از ابهام است. بیش از ۳.۸ میلیون نفر چینی در آمریکا کار و زندگی می‌کنند و همه آنها از وی چت برای تماس گرفتن با خانواده‌های خود در چین استفاده می‌کنند.

از جمله این افراد می‌توان به گون دیکر مهندس نرم افزار ۲۴ ساله اهل بوستون و همسر مهاجر چینی وی اشاره کرد. وی در این مورد گفته است: همسر چینی من ارتباط نزدیکی با والدین خود در این کشور دارد و قطع این ارتباط برای وی بسیار گران تمام می‌شود.

بسیاری از چینی‌های مقیم آمریکا از گوشی‌های خود بیشتر برای تماس با عزیزانشان در چین استفاده می‌کنند و حتی شماره‌های فهرست تماس خود را تنها در وی چت و نه در گوشی ذخیره کرده‌اند. لذا آنها به سرعت در تلاش هستند راه حلی جایگزین پیدا کرده و فهرست تماس خود را نیز بر روی سیم کارت ذخیره کنند.

در عین حال باید توجه داشت که وی چت علاوه بر چت و تبادل پیام‌های چندرسانه ای یک پلتفرم پرداخت آنلاین و یک بازار تجارت الکترونیک محبوب نیز برای چینی‌ها تلقی می‌شود. بنابراین وی چت هنوز جایگزین مناسبی برای چینی‌ها ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-09 15:34

افزودن دیدگاه جدید