کد مطلب: 

247607

جزئیات طرح آمریکا برای شبکه اینترنت پاک مشخص شد

وزیر امورخارجه آمریکا در بیانیه ای به پنج بند جدید برای برنامه شبکه پاک اینترنت اشاره کرده که هدف آن جلوگیری از دسترسی رقبا به اطلاعات حساس کاربران و کسب و کارها است.
جزئیات طرح آمریکا برای شبکه اینترنت پاک مشخص شد

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت وزارت امور خارجی آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک بیانیه خبری از گسترش برنامه ای به نام «شبکه پاک» خبر داده است. هدف دولت آمریکا از ارائه این برنامه جلوگیری از جمع آوری اطلاعات شهروندان خود و همچنین اطلاعات حساس توسط کشورهای دیگر از جمله چین است.

طبق بیانیه پمپئو، این طرح شامل ۵ بند جدید برای محافظت از زیربنای ارتباطی و فناوری  این کشور است. برنامه های مذکور با توجه به استانداردهای امنیت دیجیتالی و همچنین طرح «مسیر پاک۵G» ارائه شده اند. این طرح در ۲۰ آوریل سال جاری برای تضمین امنیت انتقال اطلاعات در شبکه های ۵G آمریکا به واحدهای دیپلماتیک در سراسر جهان و آمریکا ارائه شده است.

پنج بند جدید برنامه شبکه پاک عبارتند از:

اپراتور مخابراتی پاک: هدف از این بند قطع ارتباط اپراتورهای نا امن با شبکه های مخابراتی آمریکا است. چنین شرکت هایی نباید سرویس های بین المللی به آمریکا  فراهم کنند.

ذخیره پاک: این بند شامل حذف اپلیکیشن های نامعتبر از اپ استورهای موبایل آمریکا است. اپلیکیشن های خطرناک امنیت افراد را تهدید و علاوه بر آن به گسترش ویروس ها و اخبار جعلی کمک می کنند. 

اپلیکیشن پاک: از نصب پیش فرض یا دانلود اپلیکیشن های معتبر در موبایل های نامعتبر جلوگیری شود.  

ابر رایانشی پاک: جلوگیری از ذخیره و فراوری شدن اطلاعات شخصی و  مالکیت های معنوی کسب و کارها از جمله تحقیقات کووید۱۹ در سیستم های ابر رایانشی که رقبای آمریکا به آنها دسترسی دارند.

شبکه کابل اینترنت پاک: تضمین آنکه کابل های اینترنتی زیر دریایی آمریکا که این کشور را به اینترنت جهانی متصل می کنند، توسط رقبا و عاملان خطرناک دستکاری نشوند. در همین راستا با شرکای خارجی همکاری می شود تا کابل های اینترنت زیردریایی در سراسر جهان در معرض خطر قرار نگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-09 13:01

افزودن دیدگاه جدید