کد مطلب: 

247602

جاسوسی از ترافیک اینترنت ماهواره‌ای با تلویزیون‌های عادی!

آسیب پذیری‌های امنیتی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای، به هکرها امکان داده تا با صرف هزینه ۳۰۰ دلاری به محتوای داده‌های کاربرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، دسترسی یابند.
جاسوسی از ترافیک اینترنت ماهواره‌ای با تلویزیون‌های عادی!

به گزارش سیتنا به نقل از زد دی نت، ضعف‌های امنیتی نفوذ به ترافیک خدمات اینترنت ماهواره‌ای را ممکن می‌کند و برای این کار صرف هزینه چندصد دلاری و استفاده از تجهیزات تلویزیون خانگی کافی است.

استفاده از این روش از فاصله چند هزار کیلومتری از محل ارائه خدمات ممکن است اما کشف و شناسایی نفوذ انجام شده بدین شیوه تقریباً غیرممکن است.

محققان دانشگاه آکسفورد ترافیک اینترنت ماهواره‌ای کشتی‌های مختلف، شرکت‌های حقوقی، ارائه دهندگان خدمات اینترنت اشیا و غیره را با شناسایی آسیب پذیری‌های تجهیزات شرکت‌های خدمات اینترنت ماهواره‌ای به سادگی هک کردند. آنها همه این کارها را از دفتری در انگلیس انجام داده‌اند.

باید توجه داشت در اکثر موارد ترافیک اینترنت ماهواره‌ای به منظور تسریع در انتقال داده‌ها رمزگذاری نمی‌شود و همین آسیب پذیری مهم سرقت این اطلاعات را برای هکرها تسهیل می‌کند. محققان برای دسترسی به این اطلاعات از یک دیش ماهواره‌ای ۹۰ دلاری و یک گیرنده ۲۰۰ دلاری که برای دریافت تصاویر ویدئویی شبکه‌های ماهواره‌ای به کار می‌رود، استفاده کردند.

هکرها باید بعد از جستجو در وب و یافتن موقعیت ماهواره هدف، دیش ۹۰ دلاری را در جهت درست قرار دهند و با اعمال تنظیمات مورد نیاز در یک نرم افزار ضبط سیگنال‌های ماهواره‌ای ضبط و ذخیره سازی ترافیک اینترنت ماهواره‌ای را آغاز کنند و سپس این اطلاعات بر روی تلویزیون‌های عادی قابل مشاهده است.

از جمله اطلاعات سرقت شده بدین شیوه می‌توان به داده‌های خصوصی کاپیتان یک کشتی تفریحی، مسافران هواپیماهای کاربر اینترنت ماهواره‌ای و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-09 12:21

افزودن دیدگاه جدید