کد مطلب: 

247448

بندر مهم چین به سیستم موقعیت یاب بومی مهاجرت کرد

مهم‌ترین بندر واقع در شمال چین به نام شینهواندو موفق به مهاجرت کامل به سیستم موقعیت یابی مکانی بومی این کشور موسوم به بیدو شده است.
بندر مهم چین به سیستم موقعیت یاب بومی مهاجرت کرد

به گزارش سیتنا به نقل از سی جی تی ان، چین با هدف کاهش وابستگی به آمریکا در حوزه فناوری به دنبال ابداع و جایگزینی سیستم‌های بومی است. در همین راستا چین سیستم موقعیت‌یابی مکانی بیدو یا BeiDou را جایگزین سیستم امریکایی جی پی اس و نیز سیستم موقعیت‌یابی جهانی ماهواره‌ای بی دی اس کرده و در تلاش است تمامی سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی این کشور را به بیدو منتقل کند.

انتقال بندر شینهواندو به سیستم موقعیت‌یابی بیدو در روز جمعه به پایان رسید. این بندر ۱۲۰ ساله توانسته با موفقیت تمامی فعالیت‌های روزمره خود را با استفاده از بیدو انجام دهد.

سیستم موقعیت‌یابی بیدو به طور خودکار مسیرهای ناوبری کشتی‌های گوناگون را بررسی می‌کند و هرگونه خطا در این زمینه را به مسئولان بندر اعلام می‌کند. یک سیستم خاص ارسال پیامک بیدو نیز به کاربران امکان می‌دهد تا پیام‌های مورد نظر را از طریق گوشی یا ایستگاه زمینی ارسال کنند.

دقت و برد ردگیری سیستم ناوبری بیدو از ۲۰ مایل دریایی به ۲۷ مایل دریایی افزایش یافته است. در حال حاضر اتحادیه اروپا، روسیه و انگلیس نیز سیستم‌های موقعیت‌یابی مکانی اختصاصی خود را راه اندازی کرده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 16:22

افزودن دیدگاه جدید