کد مطلب: 

247440

احساسات ضدچینی در هند به نفع سامسونگ شد!

سامسونگ الکترونیکس با افزایش احساسات ضدچینی در هند و تنگ شدن عرصه بر رقیبان چینی، در حال فراهم کردن زمینه بازگشت به صدر بازار این کشور با مدل های ارزان قیمت و تقویت حضور آنلاین است.
احساسات ضدچینی در هند به نفع سامسونگ شد!

به گزارش سیتنا، سامسونگ تنها بازیگر غیرچینی بزرگ در بازار هند به شمار می رود و پس از درگیریهای مرزی ژوئن میان پکن و دهلی نو که باعث افزایش موج احساسات ضدچینی شده،  تلاش برای تقویت کسب و کار خود در این کشور را آغاز کرده است.

سامسونگ در سه ماهه دوم امسال با ۲۶ درصد سهم بازار در هند پس از شیائومی چین با ۲۹ درصد قرار گرفت. زنجیره تامین متنوع و بومی سامسونگ کمک کرد از تاخیرهای مشابهی که رقیبانش در جریان قرنطینه مقابله با ویروس کرونا تجربه کردند، اجتناب کند. این شرکت کره ای در سه ماهه اول در بازار هند ۱۶ درصد سهم داشت.

سامسونگ زمانی بزرگترین بازیگر در دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند جهان بود اما در سه سال گذشته مشتریان هندی خود را به برندهای چینی واگذار کرد. با این همه هند همچنان حدود ۷.۵ میلیارد دلار درآمد سالانه از گوشیهای هوشمند برای سامسونگ داشته است.

سامسونگ در حومه دهلی نو یک کارخانه تولید گوشی تلفن همرا ساخته که آن را بزرگترین کارخانه تولیدی جهان توصیف کرده است و در آن گوشیهای جدید را امتحان کرده و گاهی محصولاتش را برای صادرات مونتاژ می کند.

قدرت تولید و توانایی سامسونگ برای تامین داخلی بسیاری از قطعات به این شرکت کمک کرده است در شرایط پاندمی رشد کند. برندهای تلفن هوشمند شیائومی و اوپو با وقفه در تولید داخلی و تاخیرات محصولات به دلیل شیوع کووید ۱۹ مواجه شدند اما سامسونگ توانست به تحویل جهانی محصولاتش ادامه دهد.

اکنون این شرکت با تکیه با روند مذکور، هفت مدل جدید تلفن هوشمند از ژوئن عرضه کرده که سه مدل پایین ۱۰۰ هزار روپیه معادل ۱۳۳.۶۳ دلار هستند و ارزانترین آنها ۷۵ دلار قیمت دارد.

رقابت از سوی رقیبانی مانند شیائومی که روی تصویر ساخت هند برای شکست احساسات ضدچینی استفاده می کنند، شدید است. همچنین همکاری میان شرکت ریلاینس اینداستریز هند و گوگل برای تولید گوشی اندرویدی ارزان به منزله تهدیدی برای فروش مدلهای ارزان قیمت سامسونگ محسوب می شود.

بر اساس گزارش رویترز، احساسات ضدچینی در هند اتفاق جدیدی نیست. برندهای چینی در این کشور برای محصولات ارزانتر شناخته شده اند و اگرچه برند سامسونگ شهرت بهتری دارد اما برای جذب مشتریان حساس به قیمت هندی به سختی تلاش کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 13:49

افزودن دیدگاه جدید