کد مطلب: 

247434

استفاده سنگاپور از گجت پوشیدنی برای قرنطینه مسافران

دولت سنگاپور با هدف اجرای قوانین قرنطینه ویروس کرونا تصمیم دارد گجت های پوشیدنی در اختیار مسافرانی قرار دهد که به این کشور وارد شده اند.
استفاده سنگاپور از گجت پوشیدنی برای قرنطینه مسافران

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، مسافرانی که به سنگاپور وارد می شوند باید یک گجت پوشیدنی نظارتی همراه خود داشته باشند تا تضمین شود آنها قوانین قرنطینه ویروس کرونا را رعایت می کنند.

این اقدام در حالی انجام می شود که سنگاپور تصمیم دارد به تدریج مرزهای خود را باز کند.

به گفته مقامات این کشور، از ۱۱ آگوست دستگاه هایی در اختیار مسافران ورودی به این کشور قرار داده می شود. البته فقط مسافران از تعداد معدودی از کشورها می توانند به سنگاپور سفر کنند و به جای اقامت در  اماکن تعیین شده توسط دولت می توانند در خانه، خود را قرنطینه کنند.

مسافران باید پس از رسیدن به محل اقامت این گجت پوشیدنی را فعال کنند. گجت مذکور مجهز به فناوری جی پی اس و  بلوتوث  است و به گفته مقامات  هرگونه تلاش افراد برای خروج از خانه یا دستکاری در گجت  سبب می شود پیام هشداری برای مقامات ارسال شود.

البته هنوز جزئیاتی درباره شکل ظاهری دستگاه منتشر نشده است. مقامات در بیانیه ای اعلام کرده اند هیچ گونه اطلاعات شخصی افراد در گجت ذخیره نمی شود و علاوه برآن دستگاه صوت یا ویدئویی از کاربران ثبت نمی کند. 

این درحالی است که سنگاپور تصمیم دارد گجت های پوشیدنی کوچکی در اختیار تمام شهروندانش قرار دهد تا آنها را ردیابی کند. در همین راستا دولت این کشور اعلام کرده افرادی که از قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی تخطی کنند با مجازات سختی روبرو می شوند.  جریمه تخطی از قوانین ۶ ماه زندان یا ۷۲۷۲ دلار است.

 در کره جنوبی و سنگاپور نیز اقدامات مشابهی انجام شده و با استفاده از دستبندهای الکترونیکی تحرک افراد در قرنطینه رصد می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 13:19

افزودن دیدگاه جدید