کد مطلب: 

247425

چه سرعت اینترنتی مناسب است؟

هریک از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، سرعت‌های متفاوتی را برای سرویس‌هایشان پیشنهاد می‌کنند که هرکدام از این سرعت‌ها برای فعالیت‌هایی که توسط افراد انجام می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چه سرعت اینترنتی مناسب است؟

به گزارش سیتنا به نقل از فاکس‌نیوز، همه ما مفهوم اینترنت کند را درک کرده‌ایم، دانلودهایی که ساعت‌ها طول می‌کشد، تاخیر هنگام مشاهده فیلم‌های آنلاین و یا صفحاتی که لود شدنشان بسیار طولانی است. برخی تصور می‌کنند مشکل از مرورگرشان است، یا اینکه دستگاهشان دچار مشکل شده و یا وب‌سایتی که به آن مراجعه کرده‌اند. در حالی که تمام این مشکلات می‌تواند به دلیل خدمات وای‌فای باشد.

سرعت ۱ تا ۳ مگابیت‌برثانیه: به اندازه کافی برای گشت‌وگذار در وب، چک کردن ایمیل، حضور در شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین (البته درصورتی که تاخیرهای گاه‌به‌گاه اذیتتان نمی‌کند) مناسب است. با این حال، چنین سرعتی برای پخش فیلم ایده‌آل نیست.

سرعت ۳ تا ۴ مگابیت‌برثانیه: حداقل سرعت برای پخش استاندارد ویدیو از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس است. این سرعت ممکن است برای یک کاربر در خانه کافی باشد، اما با وجود تمام محتوای HD موجود در وب در حال حاضر، چنین سرعتی منجر به تاخیر و کاهش کیفیت هنگام مشاهده فیلم‌های ویدیویی می‌شود.

سرعت ۵ تا ۱۰ مگابیت‌برثانیه: حداقل سرعتی که نتفلیکس برای ویدیوهای HD  توصیه می‌کند، ۵ مگابیت برثانیه است و اگر بخواهید به‌طور همزمان دو سرویس HD را استفاده کنید، لازم است که این سرعت را دو برابر کنید. اگرچه این سرعت، پایه‌ سرویس‌های HD است، اما باز هم می‌تواند به بافر و کاهش کیفیت ویدیوها منجر شود، به‌خصوص اگر چندین ابزار متصل وجود داشته باشد.

سرعت ۱۰ تا ۲۰ مگابیت‌برثانیه: حداقل سرعت برای تجربه‌ای مداوم و قابل اعتماد از اینترنت است. اگر به‌طور مداوم مشغول دانلود فایل از وب و سرویس‌های ابری هستید، بهتر است حداقل چنین سرعت اینترنتی را دریافت کنید.

۲۰ مگابیت‌برثانیه و بالاتر: خانه‌هایی که چندین کامپیوتر و ابزار متصل به اینترنت، خدمات پخش فیلم، لوازم خانگی هوشمند و کاربران همزمان در آنها وجود دارد، باید حداقل یک سرویس ۲۰ مگابیتی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 10:49

افزودن دیدگاه جدید