کد مطلب: 

247137

استرالیا هم شاکی گوگل شد

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا با شکایتی به دادگاه این کشور، گوگل را متهم می کند که درباره گسترش استفاده از اطلاعات کاربران شفاف سازی نکرده است.
استرالیا هم شاکی گوگل شد

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، قانونگذاران بخش رقابت استرالیا  مشغول ثبت شکایتی علیه گوگل هستند و این شرکت فناوری را متهم می کنند درباره گسترش استفاده از اطلاعات شخصی برای تبلیغات هدفمند کاربران را فریب داده است.

در شکایت «کمیسیون رقابت و مصرف کننده» استرالیا (ACCC) از گوگل آمده این شرکت به طور واضح رضایت کاربران را دریافت نکرده و علاوه بر آن به طور مناسب درباره ترکیب اطلاعات شخصی در حساب های گوگل با فعالیت های کاربران در سایت هایی که به گوگل مرتبط نیستند، برای کاربران شفاف سازی نکرده است.

این سازمان قانونگذاری معتقد است گوگل با استفاده از این روش نام افراد را با اطلاعات آنها مرتبط می کند و همچنین از روش های دیگر نیز برای شناسایی رفتار مشتریان در فضای اینترنت استفاده کند.

راد سیمز مدیر کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در این باره می گوید: ما از گوگل شکایت کرده ایم زیرا معتقدیم این شرکت مشتریان استرالیایی را درباره شیوه استفاده از حجم وسیع اطلاعات شخصی شان ازجمله فعالیت های آنان در وب سایت هایی که به گوگل مرتبط نیستند،  گمراه کرده است.

این کمیسیون معتقد است گوگل روند استفاده از اطلاعات مشتریان را گسترش داده تا تبلیغات هدفمند خود را وسیع تر کند و همزمان  درباره تغییرات در قوانین حفظ حریم شخصی خود شفاف سازی نکرده است.

گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است. اما شکایت ACCC در حالی مطرح شده که توجهات مقامات در سراسر جهان به حوزه امنیت اطلاعات شخصی جلب شده. از سوی دیگر قانونگذاران اروپایی نیز  درباره شیوه استفاده از اطلاعات کاربران درگوگل دقیق تر تحقیق می کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-27 10:18

افزودن دیدگاه جدید