کد مطلب: 

246787

کاهش فروش تلفن‌های هوشمند در دومین بازار بزرگ جهان

آمار و ارقام حاکی از آن است که دومین بازار بزرگ جهان در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند، در سه ماهه دوم سال جاری شاهد کاهش میزان فروش بوده است.
کاهش فروش تلفن‌های هوشمند در دومین بازار بزرگ جهان

به گزارش سیتنا، ویروس شایع شده در جهان روی دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم امسال تأثیر منفی گذاشته است. بر اساس گزارش کانالیس، شیوع جهانی ویروس کرونا منجر به توقف تولید گوشی‌های هوشمند در این کشور شد و تقاضا هم برای گوشی‌ها به شدت کاهش یافت، زیرا خرده‌فروشان آنلاین و آفلاین اجازه فروش آن‌ها را ندارند. این اتفاقات تا اواسط ماه می‌ در هند ادامه داشت و این بدان معنا است که بیماری کرونا نیمی از سه‌ماهه دوم امسال در عرضه و تقاضای گوشی‌های هوشمند را تحت تأثیر قرار داده است.

شیائومی، با ارزش خود برای رویکرد پول که برای یک کشور در حال توسعه مانند هند طراحی شده، در سه‌ماهه دوم سال بهترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در بازار باقی ماند. با وجود این که محموله‌های این شرکت با ۵.۳ میلیون واحد، نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته‌اند، سهم بازار شیائومی به سختی از ۳۱.۳ درصد در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ به ۳۰.۹ درصد در دوره دوم امسال کاهش یافته است. گفتنی است، این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به هند صادر کرده است.

شرکت ویوو به عنوان دومین شرکت در سه‌ماهه دوم سال در هند معرفی شد. این شرکت پس از ارائه ۳.۷ میلیون گوشی در سه ماه و حتی با کاهش ۳۶ درصدی تعداد گوشی‌های ارسال شده، ۲۱.۳ درصد از بازار تولید گوشی‌های هوشمند در کشور هند را به خود اختصاص داده است. سهم این شرکت در بازار هند از آوریل تا ژوئن امسال از ۱۷.۵ درصد به ۲۱.۳ درصد رسیده است. سامسونگ هم شاهد کاهش صادرات گوشی‌های خود به هند بوده است. میزان صادرات گوشی‌های این شرکت ۶۰ درصد کاهش یافته است و تعداد دستگاه‌های صادر شده از ۷.۳ میلیون به ۲.۹ میلیون کاهش یافته است.

اوپو با افت ۲۷ درصدی در صادرات محصولات خود به هند از ۳ میلیون به ۲.۲ میلیون دستگاه در رتبه چهارم فروشندگان گوشی‌های هوشمند در هند قرار گرفته است و سهم بازار خود را از ۹.۲ به ۱۲.۹ درصد گسترش داده است. پس از این شرکت، ریلمی در رده پنجم دیده می‌شود. ریلمی در سه‌ماهه دوم سال جاری ۱.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به هند صادر کرده است که یک میلیون یا ۳۵ درصد از مدت مشابه در سال گذشته کمتر بود.

جمع‌بندی

روی هم رفته، آمار کانالیس نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در دومین بازار بزرگ جهان، ۴۸ درصد کاهش یافته است. در بازار هندوستان در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۳۳ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسیده بود، اما حالا، در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، این میزان به ۱۷.۳ میلیون دستگاه رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-20 13:52

افزودن دیدگاه جدید