کد مطلب: 

246423

مک‌بوک پروی ۱۳.۳ اینچی، نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده ARM

اپل قرار است لپ‌تاپ‌های خود را از پردازنده‌های اینتل به سمت پردازنده‌های ARM سوق دهد تا از پردازنده‌های سیلیکونی خود استفاده کند.
مک‌بوک پروی ۱۳.۳ اینچی، نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده ARM

به گزارش سیتنا، ماه گذشته، در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۰، اپل اعلام کرد که برای مک‌بوک‌های آینده خود از پردازنده‌های اینتل عبور خواهد کرد و به جای آن‌ها، از تراشه‌های سیلیکونی خود استفاده می‌کند. جدیدترین جزئیاتی که از زبان تحلیلگر مشهور چینی، مینگ-چی کو شنیده شده این است که اولین مک‌بوک اپل که از تراشه ARM استفاده خواهد کرد، لپ‌تاپ مک‌بوک پروی ۱۳.۳ اینچی است. این اطلاعات برای اولین بر توسط iMore به انتشار رسید و هنوز اپل چیزی را تأیید نکرده است.

مدیرعامل اپل، تیم کوک تأیید کرده است که مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌های ARM امسال معرفی خواهند شد. کو هم چنین خبری داده است. به گفته کو، تولید مک‌بوک پروی ۱۳.۳ اینچی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه در سه ماه چهارم امسال یا اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی و روانه بازار شود. کو اعتقاد دارد که اپل در کنار نسخه ۱۳.۳ اینچی مک‌بوک پرو یک نسخه ۱۴ اینچی و یک نسخه ۱۶ اینچی را معرفی می‌کند.

هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک‌های اپل، با تراشه سیلیکونی این شرکت رونمایی خواهند شد. نسخه ۱۴ اینچی مک‌بوک ایر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ و مک نسخه ۱۶ اینچی در سه ماهه سوم سال بعد به مرحله تولید وارد می‌شوند. کو، تحلیلگر حوزه فناوری پیش‌بینی کرده است که تراشه‌های ARM باعث خواهند شد که قیمت مک‌بوک‌های اپل پایین بیایند و نسبت به مدل‌های عرضه شده آن‌ها با پردازنده اینتل قیمت نسبتا ارزانی داشته باشند. به گفته کو، احتمال دارد اپل در سال ۲۰۲۱، ۱۸ تا ۲۰ میلیون دستگاه مک‌بوک را روانه بازار کند. میزان ارائه مک‌بوک‌ها در سال ۲۰۱۹، ۱۴.۵ تا ۱۵.۵ میلیون دستگاه بود.

کوک در زمان اعلام انتقال به تراشه ARM از اولین مک‌بوک با تاشه سیلیکونی اپل سخن گفت. وی همچنین افزود که مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌های ARM در اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد و افزود که این انتقال تقریباً دو سال زمان خواهد برد. با استفاده از تراشه سیلیکون اپل، می‌توان انتظار داشت که macOS از برنامه‌های بومی iOS در کنار برنامه‌های MacOS روی مک‌بوک‌های بعدی پشتیبانی کند.

روابط اپل و اینتل هنوز به نقطه پایان نرسیده چرا که هنوز مک‌بوک‌هایی با پردازنده‌های اینتل در حال تولید هستند. این بدان معنی است که غول فناوری ایالات متحده حداقل فعلاً منحصر به مک‌بوک‌های مجهز به ARM حرکت نمی‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-13 10:03

افزودن دیدگاه جدید