کد مطلب: 

246053

بزرگترین انجمن رایانه‌ای جهان خواستار تعلیق فناوری تشخیص چهره شد

بزرگترین انجمن رایانه‌ای دنیا که بیش از صد هزار دانشجو و متخصص علوم مختلف رایانه در آن عضویت دارند، خواستار عدم استفاده دولت‌ها و بخش خصوصی از فناوری تشخیص چهره شد.
بزرگترین انجمن رایانه‌ای جهان خواستار تعلیق فناوری تشخیص چهره شد

به گزارش سیتنا به نقل از ان بی سی نیوز، انجمن ماشین‌های حسابگر که قدیمی‌ترین انجمن علمی و فنی و آموزشی در رشته کامپیوتر در جهان بوده و در سال ۱۹۴۷ تأسیس شده هر سال جایزه علمی معتبر تورینگ را نیز اعطا می‌کند.

این انجمن رشد حرفه‌ای تعداد اعضایش را با فراهم کردن فرصت‌ها برای یادگیری مادام‌العمر، توسعه حرفه‌ای و شبکه ارتباطی حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند. مقر این انجمن آموزشی بین‌المللی در نیویورک بوده و دارای ۱۷۰ شعبه محلی نیز هست.

انجمن مذکور در بیانیه روز سه شنبه خود تصریح کرده که فناوری‌های کنترل و نظارت اغلب به شکلی غرض ورزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و لذا استفاده از آنها موجب آسیب دیدن برخی گروه‌های آسیب پذیر و محروم در جامعه می‌شود. از جمله این گروه‌ها می‌توان به اقلیت‌های قومی، نژادی و جنسیتی اشاره کرد.

در بخش دیگری از بیانیه یادشده که در کمیته سیاست گذاری فناوری انجمن مذکور تهیه شده، آمده است: فناوری یادشده بسته به نحوه استفاده می‌تواند مفید یا مضر باشد. ولی سواستفاده از آن باعث به خطرافتادن حقوق بشر و حقوق قانونی افراد و نقض حریم شخصی آنها و زیر سوال رفتن عدالت و آزادی‌های شخصی خواهد شد. از همین رو سیاست گذاران باید از تعلیق استفاده از این فناوری تا زمان تعیین استانداردهای دقیق، عادلانه و مسئولانه حمایت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-01 14:57

افزودن دیدگاه جدید