کد مطلب: 

245817

۱۵۰ فروشگاه اینترنتی متخلف در حوزه لوازم خانگی مسدود شدند

هندیانی گفت: اغلب لوازم خانگی سایت‌های اینترنتی برای خودشان نیست و آن‌ها کالای فروشگاه‌های مختلف را می‌فروشند. اگر با وجود پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، برای ما محرز شود که این سایت‌ها اقدام به فروش کالای غیر مجاز می‌کنند همان برخوردی که با ۱۵۰ سایت متخلف داشتیم با این‌ها هم انجام می‌گیرد.
۱۵۰ فروشگاه اینترنتی متخلف در حوزه لوازم خانگی مسدود شدند

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون موضوع ثبت اطلاعات اصناف در سامانه شناسه کالا، با پایان مهلتی که به آن‌ها داده شده بود، اظهار داشت: در حوزه صنفی هماهنگی ما با اتاق اصناف بوده که اطلاعات اصناف در سامانه وزارت صمت بارگزاری شود. هم‌اکنون در حال برررسی هستیم که چه میزان اطلاعات در این سامانه صورت گرفته است و فرآیند‌هایی که ستاد باید بعد از این اقدام انجام دهد را برنامه ریزی و گام‌های آن را تدوین می‌کنیم.

هندیانی درباره قاچاق بودن کالا‌هایی که شناسه ندارند، گفت: طرح ستاد چند گام دارد و اینگونه نیست که هر کالایی که شناسه کالا نداشته باشد، قاچاق اعلام شود. ممکن است این‌ها لیست اموالشان را به وزارت صمت اعلام کرده باشند، ولی صمت هنوز وارد سامانه نکرده باشد. در گام اول اتاق اصناف باید استعلامات لازم را انجام دهد که در فروشگاه ها، کالایی بدون اعلام شناسه وجود نداشته باشد که البته این کار منوط به آن است که وزارت صمت همه اطلاعات را وارد سامانه کرده و به ستاد اعلام کرده باشد.

وی افزود:  ۳۱ خرداد آخرین زمان برای ارائه اطلاعات به اصناف بوده و حالا اتاق اصناف باید اطلاعات را در سطح کشوری بررسی کنند که آیا در زمان حاضر، امکان برخورد با کالا‌های بدون شناسه وجود دارد یا خیر تا ستاد بتواند بر اساس آن برنامه‌های خود را پیاده کند. موضوع را در ستاد بررسی می‌کنیم و اطلاع رسانی عمومی را برای برخورد با متخلفان انجام می‌دهیم و اتحادیه‌هایی که حقیقتا در چند وقت اخیر خیلی کمک کردند تا اطلاعات ۷ قلم لوازم خانگی اساسی را به دست بیاوریم، به ستاد کمک خواهند کرد.

هندیانی از مسدودشدن ۱۵۰ فروشگاه اینترنتی که اقدام به فروش کالای غیر مجاز می‌کردند خبر داد و اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی پلیس فتا و شورای عالی فضای مجازی، تا به امروز حدود ۱۵۰ فروشگاه‌های اینترنتی که لوازم خانگی بدون مجوز به فروش می‌رساند و شرایط لازم را نداشتند را مسدود کرد. به تعدادی سایت دیگر هم تذکر داده شده است که در مسیری که در گذشته طی می‌کردند، حرکت کنند و فروش ۷ قلم لوازم خانگی اساسی بدون مجوز که در طرح ستاد است را ادامه ندهند.

وی در پایان گفت: اغلب لوازم خانگی سایت‌های اینترنتی برای خودشان نیست و آن‌ها کالای فروشگاه‌های مختلف را می‌فروشند. اگر با وجود پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، برای ما محرز شود که این سایت‌ها اقدام به فروش کالای غیر مجاز می‌کنند همان برخوردی که با ۱۵۰ سایت متخلف داشتیم با این‌ها هم انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-24 11:58

افزودن دیدگاه جدید