کد مطلب: 

245740

گوگل رقیبی برای AirDrop عرضه می‌کند

شواهد حاکی از آن است که شرکت گوگل سعی دارد قابلیت جدیدی برای انتقال پوشه‌ها را به تمامی گوشی‌های اندرویدی بیاورد.
گوگل رقیبی برای AirDrop عرضه می‌کند

به گزارش سیتنا، انتقال پوشه‌ها و فایل‌های صوتی تصویری بین گوشی‌هایی که مدل‌های مختلفی دارند معمولا کار دشواری است و بدون برنامه‌های کمکی امکان‌پذیر نیست. حالا به نظر می‌آید که گوگل تصمیم دارد قابلیت جدیدی را به سیستم‌عامل اندروید اضافه کند تا به این شکل رقابت قوی‌تری با ویژگی AirDrop اپل داشته باشد.

همان‌طور که بسیاری از کاربران می‌دانند، قابلیت ایردراپ به افراد این اجازه را می‌دهد تا در زمان کم حجم بالایی از فایل‌ها را به گوشی آیفون شخص دیگری بفرستند. این اتفاق حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت نیز اتفاق می‌افتد چرا که AirDrop شبکه اتصال خود را تشکیل می‌دهد. برای کاربران گوشی‌های اندرویدی کار به این راحتی‌ها نیست و برای انتقال پوشه‌های بزرگ نیاز دارند که از برنامه‌های کمکی استفاده کنند.

برخی از گوشی‌ها نیز می‌توانند با فناوری NFC پوشه‌ها را جابه‌جا کنند. حالا گوگل سعی دارد سرویسی مانند AirDrop عرضه کند تا رقابتی جدی‌تر را پیش بگیرد. این قابلیت بر روی تمامی گوشی‌های اندرویدی قابلت استفاده است و بر اساس اطلاعات منتشر شده اخیر با عنوان Fast Share شناخته می‌شود. البته لازم به ذکر است نام این ویژگی امکان دارد با تغییراتی مواجه شود. در ادامه برخی از منابع خبری اظهار داشته‌اند که لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک اخیراً ویژگی جدیدی در خود جای داده‌اند و گزینه Nearby Sharing به قسمت تنظیمات آن‌ها اضافه شده است.

با توجه به گفته‌های برخی منابع دیگر این ویژگی درواقع بر روی مرورگر کروم نیز خواهد آمد و به این صورت تمامی سیستم‌عامل‌هایی که از مرورگر مذکور برخوردارند می‌توانند از قابلیت جدید شرکت گوگل برخوردار شوند. با توجه به این شرایط به نظر می‌آید گوشی‌های اندروید به زودی قادر خواهند بود تا پوشه‌ها را بین دستگاه‌های متنوع‌تری نسبت به گوشی‌های شرکت اپل جابه‌جا کنند. متاسفانه همچنان تاریخ دقیقی برای عرضه این قابلیت مشخص نشده است اما انتظار می‌رود شرکت گوگل با عرضه نهایی جدیدترین نسخه اندروید این ویژگی را در دست کاربران خود قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-22 10:04

افزودن دیدگاه جدید