کد مطلب: 

245565

هواوی بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه جهان شد

آمار یک موسسه تحلیل وضعیت بازار نشان می دهد در ماه آوریل هواوی با کنار زدن سامسونگ بزرگترین تولید کننده موبایل جهان بوده و ۱۹ درصد از بازار جهان را در اختیار داشته است.
هواوی بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه جهان شد

به گزارش سیتنا به نقل از گیزموچاینا، محموله های جهانی موبایل های هواوی به دلیل تحریم های آمریکا کاهش یافته است. اما آمار موسسه Counterpointدر آوریل ۲۰۲۰ میلادی نشان می دهد این شرکت برای نخستین بار از سامسونگ جلو زده و بزرگترین تولید کننده موبایل در جهان شده است.

نیل شاه، نایب رئیس بخش تحقیقات در این موسسه تایید کرد که در ماه آوریل، هواوی بزرگترین تولید کننده موبایل جهان بوده و ۱۹ درصد از سهام این بازار را در اختیار داشته است. این درحالی است که سهم شرکت کره ای سامسونگ در این بازه ۱۷ درصد بوده است.

عامل موفقیت هواوی را می توان مشتریان چینی به حساب آورد که از زمان تحریم های آمریکا، محصولات این شرکت را ترجیح می دهند. آمار نشان می دهد عملکرد هواوی در چین بسیار خوب بوده است.

از سوی دیگر قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در ماه آوریل روی فروش موبایل های سامسونگ در هند، آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین و بخش هایی از اروپا تاثیر گذاشته بود.

به دلیل قوانین سختگیرانه قرنطینه، تقاضا برای موبایل در برخی کشورها به صفر رسید. با این وجود از مارس ۲۰۲۰ میلادی فرایند بهبود اقتصاد چین آغاز شده و این بدان معنا است که مهمترین بازار موبایل هواوی دوباره آماده است.

البته کارشناسان هشدار می دهند هیچ تضمینی بر ادامه موفقیت کوتاه مدت هواوی در ماه های آینده وجود ندارد زیرا شرایط اقتصادی در سراسر جهانی در حال بهبود است و در نتیجه تعداد محموله موبایل های سامسونگ نیز بیشتر می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-16 08:37

افزودن دیدگاه جدید