کد مطلب: 

245550

مقامات آمریکایی در ویژگی‌های اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس تردید دارند

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در گزارشی به تردیدهای خود برای توانایی اسپیس ایکس در فراهم کردن اینترنت ماهواره ای با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلیونم ثانیه اشاره کرده است.
مقامات آمریکایی در ویژگی‌های اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس تردید دارند

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نسبت به توانایی اسپیس ایکس برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره ای با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلیونم ثانیه تردید دارد.

این امر نه تنها خبر بدی برای کاربران است، بلکه بدان معنا است که شانس اسپیس ایکس در مزایده توزیع بودجه ۱۶ میلیارد دلاری دولت فدرال جهت پشتیبانی از پهنای باند در مناطق حومه ای، کاهش یافته است.

البته اسپیس ایکس با این گزارش به شدت مخالف است، اما شاید نتواند به موقع خلاف این امر را ثابت کند.

در گزارش فاز یک مزایده بودجه فرصت های دیجیتال مناطق حومه ای(RDOF)، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اشاره می کند  پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک و LEO مزیت هایی بر ماهواره های ثابت  دارند زیرا در ارتفاعی بالاتر قرار می گیرند. با این وجود هنوز تردیدهایی وجود دارد که تاخیر اینترنت فقط با عواملی مانند ارتفاع از زمین تعیین می شود. در این تاخیر ذکر شده این شاخص تحت تاثیر عواملی مانند پردازش و مسیریابی است.

اسپیس ایکس ادعا می کند تردیدهای کمیسیون ارتباطات فدرال بی اساس است و استارلینک می تواند به آسانی اینترنتی با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلیونوم  ثانیه را فراهم کند . در حقیقت اسپیس ایکس ادعا می کند می تواند  در ارتفاع ۳۳۵تا ۳۵۴ از زمین، اینترنت را با تاخیر کمتر از ۲۰ میلیونم ثانیه فراهم  کند که مشابه همین شاخص در اینترنت کابلی است.

البته این گزارش به معنای آن نیست که پروژه اسپیس ایکس به طور کلی از فرایند مزایده کنار گذاشته می شود. اما در این حالت احتمالا بودجه ای که شرکت دریافت می کند، کمتر خواهد بود.

در حال حاضر اسپیس ایکس ۴۸۰ ماهواره در مدار زمین دارد اما هنوز شرکتی مشتری سرویس های آن نشده است. این شرکت دقیقا یک ماه فرصت دارد تا برای شرکت در مزایده بودجه درخواست خود را ثبت کند.همچنین اسپیس ایکس تصمیم دارد در سال جاری سرویس اینترنت برای شمال آمریکا و کانادا فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-15 14:49

افزودن دیدگاه جدید