کد مطلب: 

244805

اوبر برای حفظ مشاغل ۲۰ درصد از رانندگانش در تلاش است

شرکت تاکسیرانی اینترنتی اوبر قصد دارد نظارت بر رعایت بهداشت مسافرین و رانندگان خود را بیش از پیش کند.
اوبر برای حفظ مشاغل ۲۰ درصد از رانندگانش در تلاش است

به گزارش سیتنا، شرکت اوبر سعی دارد به دنبال شیوع ویروس کرونا قانون جدیدی برای اتومبیل‌های خود وضع کند. این مجموعه خدمات تاکسیرانی اینترنتی در نظر دارد تا فناوری جدیدی را برای کنترل رفتار‌های بهداشتی مسافرین و راننده بر روی خودرو‌ها اعمال کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده چنین فناوری استفاده از ماسک‌های بهداشتی توسط حضار در خودرو را مشخص می‌سازد.

جزئیات فناوری جدید شرکت اوبر

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت اوبر در حال اعمال سرویس فناوری جدید بر روی اتومبیل‌های زیر نظر خود است تا به این وسیله از رفتار‌های بهداشتی مسافرین و راننده باخبر شود. این قوانین قرار شده تا ابتدا در کشور‌هایی مانند آمریکا و کانادا به وقوع بپیوندد. متاسفانه اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد فناوری مورد نظر بیان نشده، اما گفتنی است که این سرویس اینترنتی در حال حاضر از سیستم کنترل هویت بهره میبرد که به طور دوره‌ای از راننده تقاضای تایید هویت توسط گرفتن عکس می‌کند.

بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌آید یکی از موانع اصلی اوبر برای فراهم ساختن فناوری ردیاب، قوانین حفظ حریم شخصی است. این شرکت همچنین مدتی است که برای رانندگان و کارکنان خود لوازم بهداشتی تهیه می‌کند و حالا سعی دارد تا با اعمال قانون جدید خود نقشی حیاتی در حفظ سلامت افراد پس از برداشته شدن قانون قرنطینه خانگی داشته باشد. از آن‌جایی که با شیوع ویروس کرونا میزان رفت و آمد‌ها کاهش یافته و افراد دیگر تمایلی به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را ندارند، چنین اقدامی از سوی اوبر می‌تواند باعث ایجاد اعتماد متقابل بین راننده و مسافران شود.

کنترل بهداشت در اوبر شدیدتر می‌شود

در صورت تحقق هدف اوبر، این اقدام می‌تواند تاثیر بسیاری در حفظ شرکت داشته باشد. طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت رقیب اوبر، سرویس تاکسیرانی آنلاین لیفت، طی شیوع ویروس کرونا ناچار به اخراج بیش از ۱۰۰۰ کارمند شده است تا بتواند شرایط مالی خود را مدیریت کند. برخی از منابع خبری بر این باورند در صورت عدم موفقیت اوبر پس از اعمال قانون جدید، این شرکت ناچار می‌شود ۲۰ درصد از کارمندان خود را اخراج کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-23 10:38

افزودن دیدگاه جدید