کد مطلب: 

244709

درخواست نامتعارف انگلیس از اپل و گوگل برای دسترسی به اطلاعات کاربران!

بر اساس گزارش‌ها به نظرمی‌آید کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان با قوانین شرکت‌های اپل و گوگل برای برنامه ردیاب ویروس کرونا توافق نظر ندارند.
درخواست نامتعارف انگلیس از اپل و گوگل برای دسترسی به اطلاعات کاربران!

به گزارش سیتنا، به نظر می‌آید که کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به مشکلاتی با گوگل و اپل در ساخت سیستم ردیابی ویروس کرونا برخورده‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده این سه کشور نیز قصد دارند تا سوریس ردیابی ویروس از طریق تلفن‌های همراه را توسعه دهند تا بتوانند افراد آلوده را شناسایی و به اشخاصی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند اطلاع دهند.

در واقع این فناوری دیجیتالی به افراد و جامعه کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر روی رفت و آمد‌ها اعمال شود تا امنیت افراد مناطق مختلف افزایش یابد. با توجه به دریافت داده‌های بسیار از سوی شرکت‌های اپل و گوگل توسط این سرویس برای ردیابی بیماران احتمال به خطر افتادن اطلاعات شخصی افراد نیز وجود دارد، در نتیجه جدال پیش آمده بین کشور‌ها با این دو شرکت بر سر میزان و نوع داده‌های جمع شده از سوی اپل و گوگل است.

احتمال وجود ناامنی اطلاعات شخصی افراد در سرویس ردیابی ویروس کرونا

مشکل طرفین از آنجایی صورت می‌گیرد که سرویس ردیابی ویروس اطلاعات زیادی را از هر کاربر دریافت می‌کند، این در حالی است که عموم شهروندان کشور‌های اروپای غربی به چنین سیستمی عادت ندارند و در نتیجه هر کشور قوانین خاص خود را برای اعمال در برنامه پیشنهاد می‌دهد. از این جهت شرکت‌های فناوری مذکور تلاش داشته‌اند تا با ساخت API خاص مشکل به وجود آمده را حل کنند. در پی این اقدام، هر کشور می‌تواند به صورت جداگانه محدودیت‌های مورد نظر خود را برای برنامه ارائه شده اعمال کند، بدون آن که نیازی به تغییر درساختار اصلی و اولیه برنامه باشد.

با این حال سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس همواره مشکلات خود را با نحوه و میزان برداشت اطلاعات کاربران توسط این دو شرکت را حل نشده می‌دانند. در واقع کشوری مانند انگلیس سعی دارد تا اطلاعات بیشتری را نسبت به داده‌هایی که اپل و گوگل در نظر دارند برداشت کند. این در حالی است که دو شرکت مذکور برای برداشت اطلاعات بیشتر از کاربران نیاز به کسب مجوز از سازمان سلامت جهانی و دولت‌های شریک در برنامه ساخته شده دارند.

گفتنی است برای ارسال پیام خطر شیوع ویروس کرونا در محل‌های خاص نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر ندارد و کشور انگلیس برخلاف مابقی مناطق درخواست غیرمتعارفی را از خود نشان داده است. در صورت عدم توافق شرکت‌ها با این کشور، انتظار می‌رود که انگلیس سرویس ردیابی خود را به صورت جداگانه اعمال کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-19 11:54

افزودن دیدگاه جدید