کد مطلب: 

244578

توصیه‌هایی برای پیشگیری از گوشی‌قاپی‌های خیابانی

اکثر سارقان زمانی دست به موبایل‌قاپی می‌زنند که افراد سرگرم گفت‌وگو یا استفاده از تلفن همراه خود هستند، پس سعی کنید در خیابان‌ها و مکان‌های مختلف هوشیار و مراقب باشید...
توصیه‌هایی برای پیشگیری از گوشی‌قاپی‌های خیابانی

سرهنگ کیوان سعادتی، رئیس اداره آموزش همگانی پلیس خراسان رضوی با تاکید بر نقش هوشیاری شهروندان برای پیشگیری از گوشی‌قاپی‌های خیابانی توصیه‌هایی در این رابطه ارائه کرد:

- اکثر سارقان زمانی دست به موبایل‌قاپی می‌زنند که افراد سرگرم گفت‌وگو یا استفاده از  تلفن همراه خود هستند، پس سعی کنید در خیابان‌ها و مکان‌های مختلف هوشیار و مراقب باشید.

- سعی کنید در مواقعی که با تلفن همراه در خیابان‌ها می‌خواهید صحبت کنید، از هندزفری و وسایل مشابه با آن استفاده کنید و موبایل را هم در دست نگیرید.

- در کوچه‌ها و خیابان‌های تاریک و خلوت و هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه مراقبت بیشتری داشته باشید.

- اگر تلفن همراه گران‌قیمتی دارید، سعی کنید در اماکن عمومی آن را در معرض دید همگان قرار ندهید، برخی سارقان ممکن است در اماکن عمومی شما را رصد کنند.

- هنگام حضور در اماکن عمومی و مغازه‌ها و رستوران‌ها به هیچ وجه تلفن همراه خود را روی میز قرار ندهید. بخش زیادی از موبایل‌قاپی در اماکن عمومی به دلیل گذاشتن تلفن همراه روی میز یا مکان‌هایی از این دست است.

- در اماکن شلوغ و مراکز پر تردد تلفن همراه خود را در جیب پشتی شلوار خود قرار ندهید و زنان هم تلفن همراه خود را در جیب‌های بزرگ مانتوی خود قرار ندهند.

- خانم هایی که تلفن‌های همراه خود را در کیف دستی خود قرار می‌دهد، نسبت به بسته بودن زیب کیف مطمئن شوند و مراقب کیف دستی خود باشند.

- در داخل خودرو زمانی که شیشه خودرو پایین است و شما در حال استفاده از تلفن همراه خود هستید، امکان سرقت گوشی وجود دارد ،لازم است  شیشه خودرو را بالا ببرید و با تلفن همراه خود کار کنید.

- در زمان پیاده‌روی از حاشیه خیابان‌ها تردد نکنید و به پیاده‌رو بروید. همواره کیف دستی یا تلفن همراه و سایر وسایل را به سمت خیابان نگیرید.

- به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید.

-  از آویزان کردن کیف خود به پشت صندلی در رستوران‌ها و ... خودداری کنید.

-  اپلیکشین‌های ردیابی گوشی را فعال کنید.

- گاهی در ایستگاه اتوبوس یا حتی همان طور که گفته شد، وقتی داخل خودرو هستید، احتمال دارد بی‌توجه به اطراف خود سرگرم بازی با گوشی تلفن همراه خود شوید و این کار می‌تواند موقعیت سوء استفاده را برای سارقان خیابانی فراهم سازد.

- به افراد غریبه‌ای که در خیابان به بهانه نیاز تماس تلفنی تقاضای گوشی تلفن همراه تان را دارند اعتماد نکنید، در مواردی سارقان با این ترفند مرتکب سرقت شده‌اند.

- برای خرید و فروش گوشی تلفن همراه به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید. فروش گوشی در کنار خیابان و خرید گوشی به این شیوه می‌تواند مشکلاتی در پی داشته باشد.خرید گوشی سرقتی فرد خریدار را به عنوان مالخر مال سرقتی گرفتار می‌کند. در مواردی نیز افرادی به عنوان خریدار با آگهی‌دهندگان فروش گوشی در فضای مجازی قرار می گذارند و مرتکب سرقت می شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-14 12:45

افزودن دیدگاه جدید