کد مطلب: 

244493

چگونه قاب‌های مختلف تلفن همراه را پاکسازی کنیم؟

در این گزارش ساده‌ترین روش‌های پاک‌سازی قاب‌ گوشی‌های هوشمند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و میکروب‌ها را مشاهده می‌کنید.
چگونه قاب‌های مختلف تلفن همراه را پاکسازی کنیم؟

به گزارش سیتنا، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان، گوشی‌های هوشمند از کثیف‌ترین وسایلی هستند که انسان با آن‌ها در ارتباط است. در واقع تلفن‌های همراه ده برابر کثیف‌تر از محیط و سطوح در سرویس بهداشتی هستند.

با شیوع ویروس کرونا و گسترش میکروب‌ها در جهان، عدم پاکیزگی گوشی‌های هوشمند و قاب آن‌ها بسیار خطرناک به نظر می‌آید. در نتیجه بهتر افراد همواره راه‌های پاک‌سازی گوشی هوشمند خود و قاب آن را بلد باشند. اگر افراد مایل‌اند تا از خود و وسایلشان به بهترین نحو محافظت کنند بهتر است تا مراحل زیر را به درستی پیش بگیرند و به این صورت میکروب‌ها را از سطوح قاب تلفن همراه خود پاک کنند.

ضدعفونی قاب‌های پلاستیکی

قاب‌های پلاستیکی نسبت به دیگر محافظ‌های بدنه گوشی‌های هوشمند از دوام و مقاومت بیشتری برخوردارند، در نتیجه از پس راه‌حل‌های پاک‌سازی شدید نیز بر خواهد آمد. کاربران برای پاک‌سازی چنین قاب‌هایی می‌توانند از سفیدکننده‌ها استفاده کنند، اما اگر این افراد تمایلی به استفاده از سفیدکننده‌ها را ندارند، کافی است تا مایع ظرف‌شویی را به فهرست لوازم اولیه ضدعفونی خود اضافه کنند.

فهرست لوازم اولیه برای پاک‌سازی قاب پلاستیکی:

  • سفید کننده و یا مایع ظرف‌شویی
  • آب
  • اسفنج ابری، پارچه و در صورت تمایل مسواک
  • دست‌کش‌های ظرف‌شویی

نحوه پاک‌سازی و ضدعفونی قاب‌های پلاستیکی:

۱- از آن‌جایی که سفید کننده‌ها می‌توانند برای سیستم تنفسی و همچنین پوست انسان خطرناک باشند، بهتر است افراد از دست‌کش‌های ظرف‌شویی و ماسک استفاده کنند و همچنین پنجره‌ها را باز بگذارند.

۲- کاربر باید به میزان یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی و یا سفیدکننده را در لیوان آب مخلوط کند. یعنی نسبت آب به مواد شوینده باید یک به شانزده باشد. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات، افراد باید مراقب پرتاب قطرات محلول ساخته شده باشند تا بر روی صورت و دستانشان ریخته نشود.

۳- در این مرحله افراد می‌بایست محلول را در ظرف ریخته و سپس قاب پلاستیکی را در آن قرار دهند. بهترین میزان برای قرارگیری قاب در ظرف بین ۵ الی ۱۰ دقیقه است. همچنین در صورت وجود لکه بر روی سطح قاب، کاربران بهتر است کمی بیشتر صبر پیشه کنند تا لکه به کلی محو شود.

۴- پس از خارج کردن قاب از درون محلول، کاربران می‌بایست با استفاده از مسواک، لکه‌های سخت را پاک کرده و در آخر توسط اسفنج و یا پارچه از شر آلودگی‌های نهایی نیز خلاص شوند.

۵- در آخر افراد می‌بایست با شست‌وشو قاب پلاستیکی تمامی مایع ظرف‌شویی و سفیدکننده‌ها را از روی آن پاک کنند. سپس با استفاده از پارچه و دستمال کاغذی آن را خشک کرده و در فضای باز قرار دهند. افراد می‌بایست برای قرار دادن قاب گوشی بر روی تلفن همراه خود به مدت یک و نیم ساعت صبر پیشه کنند.

اقدامات پس از ضدعفونی: پیشنهاد می‌شود که کاربران قاب پلاستیکی خود را هفته‌ای یک بار توسط ضدعفونی کننده‌ها پاک سازند و همچنین ماهی یک دفعه روش فوق را پیاده‌سازی کنند.

ضدعفونی قاب‌های سیلیکونی

قاب‌های سیلیکونی کمی از نمونه‌های پلاستیکی حساس‌تر هستند، در نتیجه کاربران نیاز دارند تا از محلولی ساده‌تر برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنند. افراد می‌توانند از صابون دست‌ و صورت برای شست‌وشوی آن‌ها استفاده کنند، اما اگر میکروب‌ها پاک نشدند، امکان استفاده از میزان کمی جوش‌شیرین نیز وجود دارد.

فهرست لوازم اولیه برای پاک‌سازی قاب سیلیکونی:

  • صابون مایع
  • آب
  • اسفنج ابری، پارچه و در صورت تمایل مسواک
  • جوش‌شیرین (اختیاری)

نحوه پاک‌سازی و ضدعفونی قاب‌های سیلیکونی:

۱- در ابتدا کاربران می‌بایست به میزان دلخواه و مناسب کمی صابون مایع را در ظرف حاوی آب داغ ریخته و آن را به خوبی مخلوط کنند.

۲- در مرحله دوم افراد باید اسفنج و یا پارچه مورد نظر را داخل محلول قرار داده و سپس از آن برای پاک‌سازی قاب گوشی خود استفاده کنند. در صورت وجود لکه‌های پررنگ و قوی، توصیه می‌شود که افراد از مسواک برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنند.

۳- اختیاری: اگر لکه‌های موجود بر روی قاب با طی کردن مرحله قبلی پاک نشد، افراد بهتر است تا از کمی جوش‌شیرین استفاده کنند. برای این کار بهتر است کمی از محلول جدید را بر روی قاب ریخته و با استفاده از مسواک آن را ضدعفونی کنند. کاربران باید توجه داشته باشند که میزان جوش‌شیرین اضافه شده باید یک سوم محلول اولیه باشد. همچنین پس از قرار دادن جوش‌شیرین بر روی سطح قاب، افراد می‌بایست تا پاک‌سازی آن با مسواک پنج دقیقه صبر کنند.

۴- در آخر کاربران با خشک کردن قاب باید تمامی صابون و محلول موجود بر روی سطح قاب را از میان ببرند. همچنین قرارگیری مجدد قاب بر روی گوشی در کمتر از نیم ساعت توصیه نمی‌شود.

نکته: کاربران باید از افزودن آب جوش در محلول خودداری کنند چرا که باعث کوچک شدن قاب می‌شود.

اقدامات پس از ضدعفونی: پیشنهاد می‌شود که کاربران قاب پلاستیکی خود را هفته‌ای یک بار توسط ضدعفونی کننده‌ها پاک سازند و همچنین ماهی یک دفعه روش فوق را پیاده‌سازی کنند.

ضدعفونی قاب‌های چوبی

مایعات می‌توانند باعث آسیب‌دیدگی چوب‌های مختلف شوند، اما استفاده از سرکه می‌تواند خطر آسیب‌پذیری قاب‌های چوبی را کاهش دهد. کاربران تنها کافی است که میزان مناسبی از سرکه را استفاده کنند.

فهرست لوازم اولیه برای پاک‌سازی قاب چوبی:

  • آب
  • سرکه
  • مایع دست‌شویی (اختیاری)
  • قوطی اسپری
  • پارچه

نحوه پاک‌سازی و ضدعفونی قاب‌های چوبی:

۱- در ابتدا کاربران می‌بایست دو سوم قوطی اسپری را با آب و مابقی آن را با سرکه پر کنند. افراد می‌توانند داخل این ظرف کمی مایع ظرف‌شویی نیز ریخته و آن را به خوبی مخلوط کنند.

۲- سپس افراد باید محلول را بر روی قاب خود ریخته و با استفاده از پارچه آن را پاک کنند. اشخاص می‌بایست از استفاده میزان زیاد محلول خودداری کنند.

۳- در این مرحله تنها نیاز است تا با استفاده از دستمال کاغذی تمامی نم باقی‌مانده بر سطح قاب پاک شود.

اقدامات پس از ضدعفونی: محلول تولید شده می‌تواند برای استفاده روزانه نیز کارآمد باشد. کاربران می‌توانند با نگهداری باقی محلول، روند ضدعفونی را به صورت هفتگی انجام دهند.

ضدعفونی قاب‌های چرم

چرم حساس‌ترین نوع قاب‌های تلفنی است. این جنس قاب‌ها به موادی مانند روغن، مواد رنگی، مواد آرایشی، نور خورشید، گرما و رطوبت واکنش منفی نشان می‌دهند. اگر قاب‌های چرمی لکه‌دار شوند، دیگر راه درستی برای پاک‌سازی مناسب آن‌ها وجود ندارد. بهترین راه آن است که افراد از یک پاک‌کننده چرم مخصوص استفاده کنند، اما در صورت نیاز به محلولی ارزان و مناسب می‌شود از راه‌حل زیر استفاده کرد. البته کاربران باید در نظر داشته باشند که هر محلولی می‌تواند باعث تغییر رنگ قاب چرمی شود.

فهرست لوازم اولیه برای پاک‌سازی قاب چرمی:

  • آب
  • کمی صابون مایع
  • پارچه
  • پاک‌کننده مخصوص چرم (اختیاری)

نحوه پاک‌سازی و ضدعفونی قاب‌های چرمی:

۱- ابتدا کاربران باید صابون مایع را با آب گرم مخلوط کنند. افراد توجه داشته باشند که از میزان مناسب و نسبتاً کمی از مایع شست‌وشو استفاده کنند.

۲- افراد به هیچ‌وجه نباید محلول را به صورت مستقیم بر روی قاب چرمی بریزند. بهتر است تا کاربران ابتدا پارچه را به محلول آغشته ساخته و با رطوبتی کم آن را برای پاک‌سازی به سطح قاب بزنند.

۳- پس از انجام مراحل فوق، بهتر است تا با استفاده از دستمال کاغذی رطوبت قاب چرمی را گرفت.

۴- اختیاری: با توجه به توصیه‌های موجود بر روی محلول مخصوص چرم، کاربر می‌تواند از آن برای ضدعفونی نهایی استفاده کند.

اقدامات پس از ضدعفونی: افراد می‌بایست قاب چرمی خود را از تابش نور خورشید، گرما و رطوبت دور نگه دارند. همچنین پیشنهاد می‌شود تا این روش ماهی یک بار برای ضدعفونی مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-12 10:40

افزودن دیدگاه جدید