کد مطلب: 

244448

کاهش بستری مجدد بیماران در بیمارستان‌ها با کمک هوش مصنوعی

محققان استرالیایی در تلاش هستند با استفاده از هوش مصنوعی دریابند چرا برخی بیماران مدتی بعد از مرخص شدن از بیمارستان‌ها مجدداً در آنها بستری می‌شوند.
کاهش بستری مجدد بیماران در بیمارستان‌ها با کمک هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا به نقل از زددی نت، بستری مجدد بیماران در بیمارستان‌ها یکی از چالش‌های جدی نظام‌های بهداشت و درمان در سراسر جهان است که هزینه‌های زیادی را نیز تحمیل می‌کند. پژوهشگران استرالیایی امیدوارند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مهم‌ترین علل این مساله را شناسایی کرده و میزان بستری مجدد افراد را کاهش دهند.

در قالب این بررسی علمی از اطلاعات و سوابق ده ساله بیماران مختلف در استرالیا برای دست یافتن به یک تصویر کلی و جامع استفاده شده است. سوابق یادشده مربوط به ۱۴ هزار بیمار استرالیایی است و جزئیات مربوط به علل بستری شدن مجدد این بیماران نیز بررسی می‌شود.

محققان می‌گویند با تکمیل این بررسی خطرات جدیدی که بیماران را در بیمارستان‌ها تهدید می‌کنند، شناسایی می‌شود و کیفیت رسیدگی و مراقبت‌های درمانی نیز افزایش می‌یابد.

پژوهشگران می‌گویند این تحقیق منجر به ابداع مدل‌هایی برای رسیدگی دقیق‌تر به بیماران مختلف مانند مبتلایان به بیماری‌های قلبی، کبدی و غیره می‌شود تا آنها مجدداً نیاز به بستری در بیمارستان پیدا نکنند. انتظار می‌رود این تحقیق تا سال ۲۰۲۱ تکمیل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-11 10:04

افزودن دیدگاه جدید