کد مطلب: 

244329

باید و نبایدهای امنیتی استفاده از واتس‌اپ !

کارشناسان امنیت سایبری به کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ توصیه کرده‌اند که به منظور حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از نفوذ هکرها باید برخی مسائل امنیتی را بیش از پیش رعایت کنند.
باید و نبایدهای امنیتی استفاده از واتس‌اپ !

به گزارش ایسنا، واتس‌اپ که از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، برای نخستین بار در اوت ۲۰۰۹ میلادی بود که برای گوشی‌های هوشمند آغاز به کار کرد و از همان زمان به بعد توانست نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران را به سمت خود جلب کند و بدین ترتیب تبدیل به پرطرفدارترین پلتفرم پیام رسان جهان شود و سهم قابل توجهی از ارسال پیام متنی و سایر محتواهای تصویری و ویدئویی را به خود اختصاص دهد.

اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ از قابلیت رمزنگاری پیشرفته موسوم به نقطه به نقطه (Encryption End- to End) پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های متعددی به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری آنها برخوردار است.

اما تاکنون اخبار متعددی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری بی شماری در تلاشند تا با فریب دادن کاربران واتس‌اپ و حملات فیشینگ تمامی پروتکل‌های امنیتی را دور زده و به اطلاعات خصوصی و مالی آن‌ها نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

حالا کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری در گزارشی که در وب‌سایت gadgetsnow آمده است، به کاربران اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ توصیه کرده‌اند که به منظور حفاظت از حریم شخصی و جلوگیری از نفوذ هکرها و افراد غریبه و ناشناس به اطلاعات خود، توصیه‌های امنیتی زیر را رعایت کنند:

۱. به هیچ عنوان بر روی لینک های ناشناس ارسال شده در واتس‌اپ کلیک نکنید.

۲. اطلاعات مربوط به حساب بانکی و کارت‌های اعتباری خود نظیر رمز عبور را برای هیچکس در واتس‌اپ ارسال نکنید.

۳. در صورت گم شدن گوشی بلافاصله از طریق یک گوشی یا لپ تاپ، اکانت واتس‌اپ خود را غیر فعال (deactive) کنید.

۴. قبل از فروش و واگذاری دستگاه گوشی خود به دیگران اپلیکیشن واتس‌اپ را حذف کرده و گوشی را به حالت کارخانه ( factory reset) بازگردانید.

۵. به پیام‌های جعلی ارسال شده از سوی شرکت واتس‌اپ در خصوص بهره مندی از اشتراک رایگان و سایر خدمات آن به هیچ عنوان جواب ندهید.

۶. به پیام های ارسال شده از سوی شماره های ناشناس در واتس‌اپ پاسخ ندهید.

۷. دانلودهای واتس‌اپ را از حالت اتوماتیک و خودکار درمیآورید تا بدین ترتیب ‏از دانلود فایل های آلوده و مخرب بدون اطلاع خود جلوگیری به عمل بیاورید.

۸. به هنگام اتصال به شبکه های وای فای در اماکن عمومی از استفاده و باز کردن اپلیکیشن واتس‌اپ خودداری کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-06 12:58

افزودن دیدگاه جدید