کد مطلب: 

244203

ویروس کرونا به فیسبوک کمک کرد!

گزارش‌های منتشره از سوی فیس بوک نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی در اوج بحران کرونا و قرنطینه، رشد چشمگیری را در تعداد کاربران خود تجربه کرده است.
ویروس کرونا به فیسبوک کمک کرد!

به گزارش سیتنا، علاوه بر این‌که گزارش مالی فیس بوک از نخستین فصل سال جاری میلادی تمامی برآوردها و پیش‌بینی‌های منتشر شده از سوی تحلیلگران را نیز پشت سر گذاشته است، این شبکه اجتماعی محبوب در این بازه زمانی توانسته میزبان خیلی عظیمی از کاربران و شهروندان در کشورهایی که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌بردند، باشد و باری دیگر نظر و توجه آنها را به سوی خود جلب کند.

به گفته بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، با اعمال سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های سختگیرانه برای تردد شهروندان به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک، مردم برای ارتباط با دوستان و اعضای خانواده و حتی همکاران خود بیش از پیش به سمت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و ویدئو کنفرانس روی آوردند تا علاوه بر انجام کار و فعالیت‌های خود به صورت آنلاین، در فضای مجازی برای خود سرگرمی ایجاد کنند. 

طبق اعلام فیس‌بوک، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در بحران کرونا و قرنطینه رکورد جدیدی را ثبت کرده و با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲.۶ میلیارد کاربر در ماه رسیده است. 

به عقیده کارشناسان، بحران کرونا توانست به فیس بوک که در سال‌های اخیر به شدت درگیر رسوایی‌های اطلاعاتی و بایکوت بسیاری از کاربران شده بود، کمک کند تا بتواند باری دیگر با محبوبیت و استقبال کاربران روبرو شود. 

البته در کنار رکوردشکنی‌های جدید فیس‌بوک در تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، چالش‌های متعددی نیز تحت تاثیر شروع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا برای آن به وجود آمده است که یکی از مهمترین آن‌ها افت شدید تقاضا برای تبلیغات از سوی کسب و کارهای مختلف بر روی این پلت‌فرم بوده است.

فیس‌بوک همچنین در گزارش مالی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ، میزان درآمد خود را ۱۷.۷ میلیارد دلار اعلام کرد که از پیش‌بینی‌های تحلیلگران برای این بازه زمانی که معادل ۱۷.۴ میلیارد دلار بود، گذر کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-02 12:17

افزودن دیدگاه جدید