کد مطلب: 

244059

آلمان از اپلیکیشن کرونایی گوگل و اپل حمایت می‌کند

دولت آلمان روز گذشته از اپلیکیشن مشترک اپل و گوگل برای ردگیری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا حمایت کرد. این حمایت در شرایطی صورت می گیرد که در مورد میزان امنیت این برنامه تردید وجود دارد.
آلمان از اپلیکیشن کرونایی گوگل و اپل حمایت می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، دولت آلمان اعلام کرده که از استفاده از یک نرم افزار غیرمتمرکز برای ذخیره سازی داده های کاربران گوشی های هوشمند حمایت می کند و اگر این کار از طریق یک پایگاه داده متمرکز صورت بگیرد می تواند امنیت و حریم شخصی افراد را بیشتر به خطر بیندازد.

برنامه مشترک اپل و گوگل در صورتی که فردی در نزدیکی یک شخص مبتلا به کرونا قرار بگیرد به وی در این زمینه هشدار می دهد. این برنامه بر مبنای فناوری بلوتوث کار می کند و با توجه به نقص های امنیتی بلوتوث نگرانی هایی در مورد سوءاستفاده هکرها از قابلیت یادشده وجود دارد. قرار است اپراتورهای تلفن همراه نیز با اپل و گوگل همکاری کنند تا در صورت تماس با افراد مبتلا نیز فرد از موضوع مطلع شود.

پیش از این آلمان و چند کشور اروپایی برای طراحی یک برنامه ردگیری کرونای مشترک به نام PEPP-PT در تلاش بودند. این برنامه با همکاری ۱۳۰ دانشمند اروپایی ابداع شده است. اما انتقادها از این برنامه به علت ذخیره سازی داده های میلیون ها اروپایی بر روی یک سرور واحد که زمینه نقض حریم شخصی افراد را فراهم می کند بالا گرفته است.

منتقدان می گویند دولت های اروپایی می توانند از این اطلاعات برای جاسوسی سایبری از میلیون ها شهروند استفاده کنند و این کار پیامدهای جبران ناپذیری دارد. دو روز پبش حدود ۳۰۰ استاد دانشگاه اروپایی در نامه ای مشترک از دولت های این قاره خواستند تا رویکرد تمرکزگرا برای جمع آوری اطلاعات شهروندان به بهانه مبارزه با کرونا را کنار بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-27 13:05

افزودن دیدگاه جدید