کد مطلب: 

243883

پارلمان فرانسه طرح استفاده از نرم‌افزار ردگیری کرونا را به‌رای می‌گذارد

دولت فرانسه تصمیم گرفته است به نمایندگان پارلمان این کشور اجازه دهد درمورد طرحی برای راه‌اندازی اپلیکیشن ردگیری تماس‌ها به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، رای‌گیری کنند.
پارلمان فرانسه طرح استفاده از نرم‌افزار ردگیری کرونا را به‌رای می‌گذارد

به ‌گزارش سیتنا به نقل از رویترز، این تصمیم درحالی اتخاذ شد که انتقاد اعضای پارلمان از جمله حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درخصوص تصمیم اولیه دولت بالا گرفته بود.

دولت در ابتدا قصد داشت در روزهای ۲۸ و ۲۹ آوریل (۹ و ۱۰ اردیبهشت) بدون برگزاری جلسه رای گیری در پارلمان، این مساله را به بحث و گفتمان گذارد.

«متیو اورفلین» نماینده پارلمان فرانسه درواکنش به تصمیم پاریس در توئیتی نوشت: به لطف دولت که سرانجام نظرش را تغییر داد، این یک تصمیم خوب برای دموکراسی است.

این روزها کارشناسان و مدافعان حفظ حریم خصوصی در جهان هشدار داده اند که بیماری کووید – ۱۹، به افزایش جاسوسی دیجیتال منجر شده؛ به نحوی که میلیاردها انسان زیرنظرند، موضوعی که توقف آن سخت به نظر می رسد.

دولت های دستکم ۲۵ کشور جهان در حال دستیابی به برنامه هایی برای رهگیری اطلاعات تلفن همراه، اَپ هایی برای ضبط تماس های شخصی، شبکه هایی مجهز به سیستم تشخیص چهره و پهپادهایی برای تقویت سیستم فاصله گذاری اجتماعی هستند.

در چین پس از شیوع کرونا، صدها میلیون نفر به اجبار اپلیکیشنی را نصب کردند که مشخص می کند کاربران می توانند سفر کنند یا از منزل خارج شوند.

در اروپا، برخی دولت ها به جمع آوری اطلاعات ارتباطی، استفاده از پهپاد و کپی برداری از اَپ های ردگیری مورد استفاده در آسیا مشغولند.

در آمریکا نیز شرکت های اپل و گوگل گفته اند که سیستم های عامل تلفن های همراه خود را باز می کنند تا برنامه های مشابهی را اجرا کند که روی آیفون و تلفن های اندرویدی به طور یکسان اجرا می شود.

۱۲ میلیون شهروند ساکن مسکو ملزم به داشتن کدهای QR برای تردد در خیابان ها شده اند. همچنین قرار است در این شهر ۱۰۰ هزار دوربین و فناوری تشخیص چهره برای اجرای برنامه فاصله گذاری اجتماعی کار گذاشته شود.

در این میان، کنشگران هشدار داده اند که تمرکز تمهیدات نظارتی ممکن است منابع را از رویکردهای بهداشت و درمان همچون بهبود ظرفیت آزمایشی یا تامین بیمارستان ها با تجهیزات پزشکی بیشتر منحرف کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-22 10:09

افزودن دیدگاه جدید