کد مطلب: 

243521

اپلیکیشن «زوم» در سنگاپور هک شد!

پس از نفوذ دو هکر به یک جلسه تدریس آنلاین در اپلیکیشن تماس ویدئویی «زوم» در سنگاپور، استفاده از این اپلیکیشن ممنوع شد.
اپلیکیشن «زوم» در سنگاپور هک شد!

به گزارش سیتنا به نقل از آسوشیتدپرس، هکرها به یک جلسه آنلاین آموزش در اپلیکیشن تماس ویدئویی زوم در سنگاپور نفوذ کردند و تصاویر مستهجن به دانش آموزان نشان داده شد. در پی این رویداد مقامات این کشور استفاده از اپلیکیشن زوم برای آموزش آنلاین را ممنوع کرده اند.

روز چهارشنبه هفته گذشته برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مدارس سنگاپور  تعطیل شدند و آموزش به طور آنلاین فراهم شد. در این میان برخی از معلمان از اپلیکیشن های ویدئو کنفرانس مانند زوم برای تدریس استفاده کردند.

یک روز پس از تعطیلی مدارس در سنگاپور و طی عملیاتی که «زوم بامبینگ» نامیده می شود، ۲ هکر آموزش آنلاین درس جغرافی را قطع کردند. 

وزارت آموزش و پرورش سنگاپور مشغول بررسی این رویداد است. آرون لو مدیر بخش فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش این کشور می گوید: ما هم اکنون مشغول تعامل با «زوم» هستیم تا امنیت تنظیمات خود را افزایش دهد. به عنوان یک اقدام احتیاطی، معلمان تا زمانی که مشکلات امنیتی زوم برطرف نشود، از این اپلیکیشن استفاده نمی کنند.

پیش از این نیز سازمان FBI در آمریکا گزارش هایی درباره نفوذ هکرها به اپلیکیشن زوم دریافت کرده و به کاربران خود درباره استفاده از قابلیت ویدئو کنفرانس اپلیکیشن زوم هشدار داده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-11 11:52

افزودن دیدگاه جدید