کد مطلب: 

243520

تسلا صدها کارمندش را به مرخصی فرستاد!

شیوع ویروس کرونا و رکود جهانی اقتصاد باعث کاهش خرید خودروهای برقی شده و همین امر باعث شده تسلا نیمی از کارکنان واحد فروش خود در آمریکا را به مرخصی اجباری بفرستد.
تسلا صدها کارمندش را به مرخصی فرستاد!

به گزارش سیتنا به نقل از سی ان بی سی، تسلا حدود نیمی از کارکنان واحد فروش و خدمات پس از فروش خود را در ایالات متحده آمریکا به مرخصی اجباری فرستاده است.

الون ماسک مدیر عامل تسلا در فوریه سال ۲۰۱۹ از برنامه‌های این شرکت برای آنلاین کردن کامل فرایند فروش خودروهای برقی خود خبر داده بود، اما در مارس سال ۲۰۱۹ از این تصمیم عقب نشینی کرد و تصمیم گرفت واحد فروش فیزیکی تسلا را کماکان حفظ کند.

بررسی‌های مؤسسه وود مکنزی نشان می‌دهد فروش جهانی خودروهای برقی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴۳ درصد کاهش یافته و تا انتهای سال ۲۰۲۰ به تنها ۱.۳ میلیون واحد می‌رسد. این کاهش شدید تسلا را به این نتیجه رسانده که ضروری است نیمی از کارکنان واحد فروش خود را تا اطلاع ثانوی مرخص کند.

در شرایطی که سه تن از کارکنان تسلا در ایالت‌های مختلف آمریکا بدون افشای هویت خود این موضوع را تأیید کرده‌اند، تسلا هنوز خود در این زمینه به طور رسمی موضع گیری نکرده است.

تسلا به علت شیوع ویروس کرونا تولید خودروهای برقی را در کارخانه اصلی خود در کالیفرنیای آمریکا نیز به حالت تعلیق درآورده است. این نگرانی وجود دارد که تسلا در صورت تداوم وضعیت وخیم اقتصادی فعلی، کارکنان به مرخصی رفته خود را به طور دائم اخراج کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-11 11:45

افزودن دیدگاه جدید