کد مطلب: 

243406

هوش مصنوعی «ان ویدیا» در خدمت نبرد با ویروس کرونا

شرکت ان ویدیا قصد دارد از ابزار هوش مصنوعی خود در نبرد با ویروس کرونا بهره بگیرد. این ابزار برای تسریع در تحقیق و پژوهش در این زمینه به کار گرفته می‌شود.
هوش مصنوعی «ان ویدیا» در خدمت نبرد با ویروس کرونا

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، ان ویدیا که یکی از بزرگترین سازندگان پردازنده‌های گرافیکی در جهان است، برای نبرد با کرونا به کنسرسیوم پردازش باکیفیت بالا پیوسته و اعلام کرده قابلیت‌ها و امکانات خود در حوزه سخت افزاری و هوش مصنوعی را در اختیار محققانی قرار می‌دهد که تلاش می‌کنند برای نابودی ویروس کرونا واکسن تولید کنند.

این شرکت ۳۰ ابررایانه خود را در اختیار پژوهشگران گذاشته که مجموع توان محاسباتی آنها به ۴۰۰ پتافلاپ در ثانیه می‌رسد. این ابررایانه‌ها مجهز به ابزار متنوع هوش مصنوعی بوده و می‌توانند میلیون‌ها محاسبه را طی مدت کوتاهی انجام دهند.

پیش از این قرار بود از این ابررایانه‌ها برای کمک به ناسا به منظور اعزام فضانورد به کره ماه استفاده شود. اما با شیوع گسترده ویروس کرونا، ابررایانه‌های مذکور برای مدل سازی های پزشکی، کمک به تشخیص سریع این بیماری و ساخت واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعداد کل پردازنده‌های گرافیکی موجود در این ابررایانه‌ها به ۲۷ هزار عدد می‌رسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-07 15:24

افزودن دیدگاه جدید