کد مطلب: 

243099

افزایش حمله به رایانه‌های خانگی بعد از شیوع ویروس کرونا

نتایج یک بررسی امنیتی در هند نشان می‌دهد میزان حملات هکری به رایانه‌های خانگی بعد از شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری یافته است.
افزایش حمله به رایانه‌های خانگی بعد از شیوع ویروس کرونا

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، با افزایش دورکاری و خانه نشینی بعد از شیوع ویروس کرونا، هکرها نیز حملات خود را متوجه رایانه‌های خانگی کرده و به طور مرتب به آنها حمله می‌کنند.

از همین رو متخصصان امنیتی به کاربران توصیه کرده‌اند که رمز عبورهای مودم های وای – فای خود را به طور مرتب عوض کنند تا از هک شدن آنها جلوگیری کنند. فعال کردن سیستم های تایید هویت دو مرحله ای نیز توصیه دیگر کارشناسان امنیتی به مردم است.

آژانس امنیت سایبری هند هشدار داده که جانیان سایبری با ارسال ایمیل های فریبنده فیشینگ برای کاربران تلاش می کنند اطلاعات شخصی و کلمات عبور آنها را سرقت کنند. در برخی از این ایمیل ها به بهانه کمک رسانی به بیماران کرونایی تلاش شده تا داده های خصوصی افراد دزدیده شود و لذا افراد باید این ایمیل را پاک کرده و به آنها پاسخ ندهند.

برخی هکرها هم ایمیل هایی برای افراد ارسال می کنند که ظاهری شبیه به ایمیل های ارسالی از محل کار این افراد دارد و از این طریق برای دسترسی به داده های خصوصی کارمندان خانه نشین تلاش می کنند. با توجه به این مشکلات بهتر است کارمندان دورکار از شبکه های وی پی ان مورد تایید برای اتصال به اینترنت بهره بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-28 16:22

افزودن دیدگاه جدید