کد مطلب: 

242960

راه اندازی بزرگترین کارخانه چاپ سه بعدی تجهیزات پزشکی در چک

جوزف پروسا موسس موسسه تحقیقاتی پروسا در پراگ از تاسیس بزرگترین کارخانه تولید تجهیزات پزشکی چاپ سه بعدی خبر داده تا نیاز به محصولات درمانی ضد کرونا برطرف شود.
راه اندازی بزرگترین کارخانه چاپ سه بعدی تجهیزات پزشکی در چک

به گزارش سیتنا به نقل از نیواطلس، این مؤسسه که در حال حاضر در زمینه تولید سپرهای حفاظتی پزشکی فعال است با هدف برطرف کردن دیگر کمبودهای جامعه پزشکی برای درمان کرونا قصد دارد مجموعه بزرگی را تأسیس کند که با استفاده از انواع چاپگرهای سه بعدی دیگر کمبودها را نیز در این زمینه برطرف کنند.

استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تولید محصولات پزشکی حفاظتی، سفارشی سازی این محصولات بر مبنای نیازهای بخش‌های مختلف درمانی در بخش‌های مختلف جهان را تسهیل می‌کند و از تولید انبوه بی هدف جلوگیری می‌کند.

انتظار می‌رود از این طریق علاوه بر تولید سپرهای حفاظتی، بتوان برخی اجزای مهم دستگاه‌های تنفس مصنوعی و نیز ماسک‌ها و فیلترهای بهداشتی مختلفی را تولید کرد. با توجه به ضرورت تعویض بسیاری از لوازم پزشکی مورد استفاده در بخش‌های عفونی که محل بستری بیماران کرونایی هستند، راه اندازی چنین کارخانه‌ای ضرورت بسیاری دارد.

راه اندازی این مجموعه با همکاری وزارت بهداشت جمهوری چک صورت می‌گیرد و قرار است بعد از تأیید محصولات این مجموعه، تولید انبوه آنها در آینده نزدیک آغاز شود.

پروسا در گام اول یک پنجم کل چاپگرهای سه بعدی خود را به تولید سپرهای حفاظتی صورت اختصاص می‌دهد و ۸۰۰ سپر در روز تولید می‌کند که ظرف چند روز این رقم به ۴۰۰۰ سپر حفاظتی در روز افزایش می‌یابد. هزینه تولید هر یک از این سپرها تنها یک دلار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-24 13:40

افزودن دیدگاه جدید