کد مطلب: 

242823

۶۰ ماهواره "استارلینک" پرتاب شد

شرکت "اسپیس ایکس" توانست ۶۰ ماهواره "استارلینک"(Starlink) را پس از یک بار تعویق به فضا پرتاب کند.
۶۰ ماهواره "استارلینک" پرتاب شد

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، قرار بود روز یکشنبه شرکت "اسپیس ایکس" ۶۰ ماهواره دیگر از سری ماهواره‌های "استارلینک" را به مدار زمین ارسال کند. ولی این پرتاب در پی شناسایی یک نقص در یکی از موتورهای موشک "فالکون ۹" لغو شد و در نهایت دیروز از پایگاه فضایی "کندی" ناسا با موفقیت انجام شد.

در این اختلال  یک موشک "فالکون ۹"(Falcon 9) متعلق به شرکت فضایی"اسپیس ایکس"(SpaceX) در تلاش برای پنجمین پرواز به منظور راه‌اندازی ماموریتی برای پرتاب ۶۰ ماهواره اینترنتی پروژه "استارلینک"(Starlink) ناکام ماند، چرا که پردازنده این موشک پس از مشاهده یک مشکل در یکی از موتورهای خود، پرتاب را متوقف کرد.

ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه "اسپیس‌ایکس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسک"، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

"ایلان ماسک"، بنیانگذار شرکت "اسپیس ایکس" قصد دارد حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند پوشش اینترنت جهانی را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. به گفته "اسپیس‌ایکس"، صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های استارلینک می‌تواند در آینده به طور چشمگیری رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.

در این ماموریت رکورد استفاده از موشک "فالکون ۹" شکسته شد، ولی در پرتاب دیروز تقویت‌کننده مرحله اول موشک طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش‌تعیین شده فرود نیامد و برای آخرین بار مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-19 12:22

افزودن دیدگاه جدید