کد مطلب: 

242036

تمایل گوگل به شروع مراوده تجاری با هوآوی

گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود تحریم‌های دولت واشنگتن علیه شرکت هوآوی، کمپانی گوگل به دنبال کسب مجوز رسمی کاخ سفید برای ادامه همکاری‌ها با این شرکت است.
تمایل گوگل به شروع مراوده تجاری با هوآوی

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اینترنتی «BGR»، درست چند روز قبل از معرفی نسخه جدید میت ایکس (Mate X) و مدل‌های جدید آن از طرف هوآوی، کمپانی آمریکایی گوگل سرانجام توضیح داد که چرا گوشی‌های ساخت این شرکت چینی بدون نرم‌افزارهای گوگل ارائه می‌شوند. در این یادداشت آمده است: «به دلیل تحریم‌های دولت ایالات‌ متحده، گوشی‌های جدید شرکت هواوی که از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۸ به بعد روانه بازار می‌شوند، قادر نخواهند بود از فرآیندهای امنیتی گوگل عبور کنند. در نتیجه، این گوشی‌ها گواهی نشده و این یعنی نمی‌توانند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کنند.»

با این حال گزارش‌ها از چند منبع جداگانه از جمله Finanzen آلمان و MarketingDirecto اسپانیا از آن حکایت دارد که گوگل از کاخ سفید خواسته مجوز همکاری با هواوی را به این شرکت بدهد.

سمیر سامات (Sameer Samat) معاون بخش مدیریت محصولات گوگل در اندروید، اطلاعاتی در مورد این که کاخ سفید چه زمانی در این باره تصمیم خواهد گرفت، ارائه نکرده است. در نتیجه این تمام اطلاعاتی است که تا به این جای کار در این باره می‌دانیم.

انگیزه گوگل

به نظر می رسد این اولین بار است که گوگل به همکاری با هوآوی تمایل نشان داده است. آیا این غول فناوری آمریکایی به دنبال دریافت مجوز برای نصب برنامه‌های خود روی دستگاه‌های اندرویدی هواوی است؟ یا قصد آن تنها پشتیبانی همه جانبه از پروژه متن باز اندروید (AOSP) است؟ بنابر گزارش‌های اخیر رسانه‌های خبری، دولت ترامپ ممکن است به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه شرکت هوآوی باشد. شاید گوگل فقط به دنبال تضمین آن است که همچنان می‌تواند در آینده با بزرگترین سازنده تلفن‌های هوشمند در چین مراوده تجاری داشته باشد، به ویژه اگر قرار نیست این ممنوعیت‌ها و تحریم‌ها به این زودی‌ها رفع شوند.

تحریم هوآوی

دولت ترامپ ماه مه سال گذشته هوآوی را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد و ترامپ فرمان اجرایی‌ای صادر کرد و به شرکت‌های آمریکایی دستور ممنوعیت معامله با هوآوی به دلایل امنیت ملی را صادر کرد. بر همین اساس، شرکت های بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و اینتل اعلام کردند که به هوآوی سرویسی ارائه نخواهند داد. هوآوی نیز در مقابل به استفاده از سیستم عامل هارمونی او اس (Harmony OS) به عنوان جایگزین اندروید و پلتفرم اپ گالری (AppGallery) به جای پلی استور در محصولات خود روی آورد.

اما به دلیل جلوگیری از قطع سیستم‌ها و شبکه ارتباطات روستایی در آمریکا که عمدتا وابسته به تجهیزات مخابراتی هوآوی است، از زمان اعمال تحریم‌ها تاکنون دولت واشنگتن به صورت دوره‌ای معافیت تحریمی موقتی را برای ادامه همکاری برخی شرکت‌های آمریکایی با این غول فناوری چینی، صادر کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-27 10:40

افزودن دیدگاه جدید