کد مطلب: 

241961

سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری تویوتا در یک استارت‌آپ

بنابر گزارش‌ها شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا قصد دارد ۴۰۰ میلیون دلار در استارت آپ "پونی آی"(Pony.ai) که هدف آن توسعه تاکسی‌های خودران است، سرمایه‌گذاری کند.
سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری تویوتا در یک استارت‌آپ

به گزارش ایسنا و به نقل از ورج، پونی آی یک استارتاپ مستقر در سیلیکون‌ولی و گوانگژو در چین است و در حوزه توسعه خودروهای خودران فعالیت می‌کند و اخیرا نیز بنابر گزارش‌ها این شرکت روابط خود را توسعه داده است و شرکت خودروسازی نامی تویوتا قصد دارد ۴۰۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

این دو شرکت اعلام کردند قراردادی مبنی بر آزمایش خودروهای خودران در جاده‌های عمومی دو شهر پکن و شانگهای چین امضا کرده‌اند و بنابراین، این غول خودروسازی ژاپنی قصد دارد ۴۰۰ میلیون دلار در پونی.ای سرمایه‌گذاری کند و اگر این سرمایه‌گذاری انجام شود ارزش سهام این استارتاپ سه میلیارد دلار خواهد شد.

استارت آپ "پونی آی" از سال ۲۰۱۸ آزمایش تاکسی‌های خودران خود را در دو شهر فریمانت و ارواین ایالت کالیفرنیا آغاز کرده است. این استارت آپ از سال ۲۰۱۹ برای آزمایش خودروهای خودران در جاده‌های عمومی با شرکت تویوتا همکاری کرده است. با این سرمایه‌گذاری جدید، روابط این دو شرکت با یکدیگر بهتر از پیش نیز خواهد شد.

این استارتاپ ادعا می‌کند که اولین شرکتی است که اقدام به راه‌اندازی یک سامانه حمل و نقل اشتراکی و تردد خودروهای خودران در چین کرده است.

تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان زیاد درباره برنامه ساخت خودروهای خودران خود صحبت نمی‌کند اما اخیرا این شرکت ژاپنی اطلاعاتی در مورد خودروهای خودران آزمایشی خود و حسگرهای تعبیه شده درون آنها منتشر کرده است. تویوتا در نظر دارد طی المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ از خودرو خودران جدید خود در شهر توکیو ژاپن رونمایی کند.

این خودرو مجهز به نرم افزار "شوفر"(Chauffeur) تویوتا خواهد بود. این شرکت پیشتر اعلام کرد توسط این سیستم دیگر خودروها نیاز به راننده ندارند و به طور مستقل می‌توانند در اکثر محیط‌ها حرکت کنند.
تویوتا همچنین از سیستم دیگر خود به نام "گاردین"(Guardian) نیز خبر داده است. چندی پیش مدیران شرکت تویوتا از برنامه‌های این شرکت برای طراحی، توسعه و تولید تکنولوژی مخصوص فناوری خودروهای خودران تحت عنوان "گاردین" سخن گفتند که به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طور کامل توسعه داده شود.

براساس مدل و الگوریتم‌های طراحی شده در طراحی این تکنولوژی و پلتفرم مخصوص خودروهای خودران، وسائل نقلیه تولید شده قادر خواهند بود امنیت بیشتری را برای کاربران و سرنشینان خود به ارمغان بیاورند.

به گفته تویوتا، این پلتفرم طراحی شده که قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی کار توسعه آن به اتمام برسد، براساس پیشرفته‌ترین فناوری‌های به روز جهان از جمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی طراحی شده است که خودروهای خودران را ایمن‌تر از حالت کنونی آنها می‌کند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

"موسسه تحقیقاتی تویوتا"(Toyota Research Institute) واقع در سیسکلون ولی چندین سال است که آزمایش خودروهای خودران خود را در میشیگان آغاز کرده است. در سال ۲۰۱۸ نیز تویوتا اعلام کرد که در حدود ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت اوبر سرمایه‌گذاری کرده است. هدف از این سرمایه‌گذاری همکاری هر دو شرکت برای ارتقای فناوری‌های مربوط به خودروهای خودران بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-26 14:09

افزودن دیدگاه جدید