کد مطلب: 

241938

ساخته شدن کاغذی با قابلیت اتصال به اینترنت

محققان ژاپنی یک کاغذ با قابلیت اتصال به اینترنت ابداع کرده اند که می تواند اطلاعات را به طور بی سیم به دستگاه های مختلف منتقل کند.
ساخته شدن کاغذی با قابلیت اتصال به اینترنت

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی میل، محققان در ژاپن نوعی جدیدی از کاغذ حافظ محیط زیست و متصل به اینترنت ابداع کرده اند که ضخامت آن فقط یک میلیمتر است.

این اختراع «کاغذنانو » نام گرفته و محققان معتقدند با کمک آن می توان طیف وسیعی از اطلاعات را در طبیعت جمع آوری کرد.

این پروژه در انستیتو ISIR دانشگاه اوزاکا و به رهبری تاکاشی کازوگا دانشجوی مقطع دکتری انجام شده است. کاغذ نانوی مذکور سطحی صاف و بافتی مشابه پلاستیک دارد. این اختراع طوری طراحی شده تا در محیط زیست تجزیه شود و نگهداری آن ارزان قیمت است. 

در آزمایش ها کاغذ نانو ۴۰ روز پس از آنکه در زمین قرار گرفت، تا ۹۵ درصد تجزیه شد. همچنین به گفته محققان قطعات فلزی به کار رفته در کاغذ نیز  با رنگی غیر سمی پوشیده شده اند.

محققان یک دستگاه کوچک سنجش رطوبت هوا در کاغذ نانو قرار دادند تا سطح رطوبت و بخار آب در هوا یا خاک را بررسی کند. 

اطلاعات جمع آوری شده توسط رطوبت سنج به یک حسگر کوچک بی سیم ارسال می شود و از آنجا به طور آنلاین به دستگاه های دیگر انتقال می یابد . این دستگاه باهدف آن ابداع شده که بخشی از شبکه اینترنت اشیا باشد.

از آنجا که این کاغذ نانو سبک و کوچک است، بنابراین می توان آن را در هر نقطه ای روی زمین قرار داد تا اطلاعات را جمع آوری کند و از آنجا که در محیط زیست تجزیه می شود، هیچ آثار مخربی نخواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-26 10:12

افزودن دیدگاه جدید