کد مطلب: 

241852

شیوع ویروس کرونا و رونق بازار تبلت‌ در چین

در پی شیوع کروناویروس کووید-۱۹ در چین، تقاضا برای تبلت و بویژه آیپد در این کشور افزایش یافته است.
شیوع ویروس کرونا و رونق بازار تبلت‌ در چین

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اینترنتی «اوبرگیزمو»، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی موقت بسیاری از کارخانه‌ها و کسب و کارها در چین شده است. با این حال از آنجایی که نمی‌توان کسب و کارها را به طور کامل تعطیل کرد، بسیاری از افراد به دورکاری روی آورده‌اند و از خانه به کار خود ادامه می‌دهند.  

این امر به افزایش تقاضا برای دستگاه‌های الکترونیک قابل حمل چون تبلت‌ و آی‌پد منجر شده که وسیله‌ای ایده‌آل برای کارمندان و دانشجویان است تا بتوانند در خانه نیز به کار ادامه دهند.

بنابر گزارش‌ها در نتیجه افزایش تقاضا، موجودی تبلت بسیاری از خرده‌فروشان آنلاین تمام شده و آن دسته از فروشندگانی که هنوز موجودی دارند برای این که از این کمبود محصول پولی به جیب بزنند، قیمت‌ها را بالا برده‌اند.

پیش از این نیز گزارش شده بود که شیوع کرونا می‌تواند به نفع شرکت‌هایی چون اپل باشد زیرا به دلیل نگرانی ها از ابتلا به این بیماری ویروسی، افراد ناچار به ماندن در خانه هستند و باید خود را به نوعی سرگرم کنند. بر همین اساس، پیش‌بینی شده بود که خریدها از اپ استور افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت، تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است. به گفته کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۶۱ نفر و تلفات ناشی از آن نیز به ۱۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-25 10:46

افزودن دیدگاه جدید