کد مطلب: 

241791

سامسونگ یا اپل؛ کدام به کرونا می‌بازند؟

رقابت همیشگی میان سامسونگ و اپل موجب شده است که بسیاری از کارشناسان به تاثیرات و تبعات منفی شیوع ویروس کرونا بر وضعیت این غول های تکنولوژی بیاندیشند.
سامسونگ یا اپل؛ کدام به کرونا می‌بازند؟

به گزارش سیتنا، همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کردند که این مسئله برای شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل در جهان بحران بزرگی را ایجاد خواهد کرد چراکه آنها نیز دیر یا زود تحت تاثیر شیوع این ویروس خطرناک قرار خواهند گرفت.

روز گذشته بود که خبری مبنی بر تعطیلی یکی از کارخانه های سامسونگ در کره جنوبی که تحت تاثیر آزمایش مثبت یکی از کارکنان فعال در این کارخانه بود، منتشر شد.

این در حالی است که اپل از یک ماه پیش تاکنون تمامی دفاتر، مراکز فروش و کارخانه های خود در چین را تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام کرده است.

کارخانه فاکسکان بزرگترین تولید کننده گوشی های آیفون و برخی دیگر از محصولات اپل در چین به شمار می رود، از اوایل ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا تعطیل شد.

سایر کارخانه‌های تولید کننده و تامین کننده قطعات مورد نیاز شرکتهای خارجی نیز که در چین فعالیت می کنند همگی تحت تاثیر این ویروس، فعالیت های خود را دست کم تا ماه مارس و آوریل سال جاری میلادی به تعویق انداخته اند که  بدون شک همه این‌ها فشار زیادی را بر تولید کنندگان موبایل و به تبع آن در بازارهای جهانی فروش وارد خواهد کرد.

با شیوع گسترده و ویروس کرونا در چین و افزایش تعداد قربانیان و مبتلایان و تعطیلی بسیاری از شرکت ها و کارخانه های فعال در این کشور، اپل به تمامی سهامداران و سرمایه‌گذاران خود اعلام کرده بود که انتظار ندارد به درآمدزایی پیش‌بینی شده خود در در سه ماهه دوم سال جاری میلادی یعنی ۶۳ الی ۶۷ میلیارد دلار دست یابد. این در حالیست که اپل تاکنون یکی از سودده‌ترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رفت.

برخی از تحلیلگران در Nikkei نیز هفته گذشته برآورد کردند که احتمالاً اپل به برنامه خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های جدید آیفون که به طور معمول هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود، نیز نخواهد رسید و احتمالاً این رویداد و به تبع آن عرضه گوشی های جدید اپل علی الخصوص آیفون های مجهز به فناوری شبکه ۵G به تعویق خواهد افتاد.

البته سامسونگ نیز از تبعات منفی شیوع گسترده ویروس کرونا در امان نبوده همانطور که تاکنون برخی از خط تولید کارخانه‌های این شرکت در کره جنوبی و چین بطور موقت تعطیل شده است، اما این شرکت اعلام کرده که بخش گسترده‌ای از تولیدات آن مربوط به کارخانه های تولید نمایشگر و پردازنده در هند و ویتنام است که تاکنون تحت تاثیر مستقیم شیوع ویروس کرونا قرار نگرفته اند.

به گفته تحلیلگران وب سایت سی سی ان، برای مقایسه از آنجایی که اپل تقریباً یک ماه پیش تمامی دفاتر، مراکز فروش و کارخانه های خود در چین را تعطیل کرد، نسبت به سامسونگ بیشتر متضرر شده و نخستین شرکت آمریکایی بود که تحت تاثیر شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا قرار گرفت.

آنها در ادامه برآوردهای خود خاطرنشان کردند که با شیوع گسترده این ویروس در کره جنوبی، وضعیت سامسونگ نیز بهتر از اپل نخواهد ماند و این شرکت بدون شک با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-24 13:37

افزودن دیدگاه جدید