کد مطلب: 

241644

گوگل برای نصب اپلیکیشن روی دستگاه‌های هواوی هشدار داد

گوگل با انتشار پستی به کاربرانش هشدار داده تا اپلیکیشن و سرویس‌های این شرکت را روی دستگاه‌های هواوی نصب نکنند.
گوگل برای نصب اپلیکیشن روی دستگاه‌های هواوی هشدار داد

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، در ماه می ۲۰۱۹ میلادی دولت آمریکا شرکت هواوی را در فهرست سیاه صادراتی خود قرار داد و همین امر روی رابطه شرکت با گوگل تأثیر گذاشت. اکنون دستگاه‌های اندروید جدید هواوی اجازه نصب پیش فرض سرویس‌های جی میل، مپز یا پلی استور را ندارند.

در همین راستا گوگل بیانیه جدیدی خطاب به مشتریانش توصیه کرده از ساید لود کردن اپلیکیشن‌های اندروید روی دستگاه‌های هواوی خودداری کنند. ساید لود کردن در دستگاه‌های اندروید به معنای نصب بسته یک اپلیکیشن در فرمت APK است. چنین بسته‌هایی به طور معمول از وب سایت‌هایی به غیر از گوگل پلی استور دانلود می‌شوند.

گوگل با انتشار پستی در «Android Help Community» وضعیت همکاری با هواوی را از ۱۹ می ۲۰۱۹ میلادی شرح داده است. در این بیانیه آمده است: این بدان معنا است که گوگل برای مدل‌های جدید دستگاه‌های هواوی نمی‌تواند با این شرکت همکاری کند یا اپلیکیشن‌های گوگل مانند جی میل، مپز، یوتیوب، پلی استور وغیره به صورت پیش فرض در این دستگاه‌ها وجود نخواهند داشت.

البته دولت آمریکا به گوگل اجازه داده به طور موقت آپدیت های امنیتی را برای مدل‌های فعلی دستگاه‌های هواوی فراهم کند.

علاوه بر آن گوگل به طور رسمی به کاربرانش توصیه کرد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را روی دستگاه‌های هواوی نصب نکنند زیرا ریسک زیادی وجود دارد و احتمال دارد این اپلیکیشن‌ها دستکاری شده باشند و امنیت کاربر را به خطر بیندازند. علاوه بر آن گوگل نمی‌تواند استفاده از این اپلیکیشن‌ها را تضمین کند.

در بخش دیگری از بیانیه گوگل آمده است: اپلیکیشن‌های گوگل که ساید لود می‌شوند، چندان معتبر نیستند. زیرا گوگل اجازه نمی‌دهد سرویس‌ها روی دستگاه‌هایی تأیید نشده فعال شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-22 11:05

افزودن دیدگاه جدید