کد مطلب: 

241599

وکیل مدیر "ویکی لیکس": ترامپ می‌خواست با "جولیان آسانژ" معامله کند

وکیل مدیر زندانی سایت افشاگر "ویکی لیکس" دیروز (چهارشنبه) در دادگاهی در لندن مدعی شد دونالد ترامپ در سال 2017 به واسطه یکی از نمایندگان سابق جمهوریخواه در کنگره آمریکا پیشنهاد عفو مشروطی را برای جولیان آسانژ مدیر زندانی سایت افشاگر ویکی لیکس که در آن زمان در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته بود، ارایه کرده بود.
وکیل مدیر "ویکی لیکس": ترامپ می‌خواست با "جولیان آسانژ" معامله کند

به گزارش عصر ایران به نقل از سی‌ان‌ان، "ادوارد فیتز جرالد" یکی از وکلای جولیان آسانژ مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس دیروز در دادگاهی در لندن مدعی شده ترامپ در سال 2017 از طریق  "دانا روراباکر" نماینده جمهوریخواه سابق کنگره پیشنهادی به آسانژ ارایه کرده بود.

بر اساس مدعای این وکیل، آقای روراباکر در ملاقات 3 سال پیش خود با آسانژ در سفارت اکوادور در لندن از طرف ترامپ به او پیشنهاد کرده بود که اگر نقش روسیه در هک ای‌میل‌های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و "هیلاری کلینتون" در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 را انکار کند، به او عفو می‌دهد.

ترامپ مدت‌ها منکر دست داشتن روسیه در هک ای‌میل‌های کمیته ملی حزب دموکرات و هیلاری کلینتون نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها در انتخابات پیشین ریاست جمهوری (2016) بود  و این اتهام را به حربه‌ای سیاسی از سوی حزب دموکرات برای ضربه زدن به خود فرو میکاست؛ اما رفته رفته نهادها و دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی آمریکا اذعان کردند که دولت روسیه پشت ماجرای هک بوده و به همین خاطر حتی وزارت دادگستری دولت ترامپ 2 سال پیش برای 12 افسر اطلاعاتی روسیه به اتهام دخیل بودن در ماجرای هک کیفرخواست صادر کرده است.

کاخ سفید و آقای روراباکر که اینک نماینده کنگره نیست، این ادعای وکیل آسانژ را رد کرده‌اند.

روراباکر در واکنش مدعی شده دیدار 3 سال پیش او با آسانژ بنا به ابتکار شخصی بوده و حامل پیامی از ترامپ برای او نبوده است.

 او مدعی شده:" هرگز با ترامپ در مورد آسانژ صحبت نکرده است و دیدار او با آسانژ یک ماموریت شخصی بوده است... وقتی با جولیان آسانژ صحبت کردم  به او گفتم که اگر او بتواند اطلاعات و مدارکی درمورد منبع درز ای‌میل‌های حزب دموکرات بدهد، او از رئیس جمهور ترامپ خواهد خواست تا آسانژ را مورد عفو قرار دهد...  من به هیچ وجه پیشنهادی از سوی رئیس جمهور ارائه ندادم و نگفتم که من نماینده رئیس جمهوری هستم."

"استفانی گریشام" سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این ادعا گفت: "رئیس جمهور به سختی دانا روراباکر را می‌شناسد به جز اینکه او زمانی نماینده کنگره بوده. او هرگز در مورد این موضوع یا تقریبا هیچ موضوع دیگری با او صحبت نکرده است.. این (ادعا) کاملا ساختگی و یک دروغ محض است."

با این حال رسانه های آمریکایی با ایجاد تشکیک در  ادعای سخنگوی کاخ سفید مبنی بر نشناختن روراباکر از سوی ترامپ، به اظهارات سال های گذشته ترامپ در تمجید از این نماینده جمهوریخواه کنگره استناد کرده اند. ترامپ در جایی این نماینده سابق کنگره را یک نماینده عالی و بزرگ توصیف کرده است.

جولیان آسانژ که اینک در زندانی در لندن است، به اتهام‌های مختلف از جمله افشای اسناد محرمانه دولتی آمریکا از سوی وزارت دادگستری آمریکا تحت تعقیب است و دادگاه کنونی او در لندن مبتنی بر درخواست استرداد دولت آمریکا تشکیل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-20 12:37

افزودن دیدگاه جدید