کد مطلب: 

241573

کرونا بازار لپ‌تاپ را نیز از رونق انداخت

گزارش‌ها حاکی است که تولید جهانی لپ‌تاپ تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
کرونا بازار لپ‌تاپ را نیز از رونق انداخت

به گزارش سیتنا، هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و سایر مناطق شرق آسیا، سازمان بهداشت جهانی با اعلام وضعیت اضطراری در جهان از تمامی شهروندان کشورهای مختلف درخواست کرد که از هرگونه سفر غیر ضروری به مناطق پرخطر خودداری کنند.

همچنین بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های مختلف همچون تکنولوژی و خودروسازی نیز دفاتر و کارخانه‌های خود را تا اطلاع ثانوی در چین تعطیل کردند. بدین ترتیب تولید و عرضه محصولات مختلف تکنولوژی نیز به شدت در این بازه زمانی کاهش یافت.

حالا گزارشی که درباره زنجیره تامین قطعات سخت افزاری آمده است، تولید لپ تاپ در چین به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار خواهد گرفت؛ به گونه‌ای که کارشناسان و تحلیلگران برآورد و اعلام کرده اند که عرضه لپ تاپ در بازارهای جهانی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی چیزی حدود ۲۹ تا ۳۶ درصد افت و کاهش پیدا خواهد کرد. این بدان معناست که تولید و فروش این محصولات کاربردی دو سوم کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که پیش‌بینی‌های قبلی نشان می‌داد که ویروس کرونا ۱۷ درصد از تولید و عرضه لپ تاپ در چین را نشانه خواهد گرفت اما حالا به نظر می‌رسد که تبعات منفی آن بسیار بیشتر از تخمین‌های پیشین خواهد بود.

بر اساس وب سایت دیجی تایمز، شرکت کوانتا (Quanta) که مسئولیت تولید لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو اپل را برعهده دارد، اعلام کرده است که به منظور جبران کاهش تولید در ماه گذشته، اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده است به عنوان مثال آنها درصدد هستند تا خط تولید و مونتاژ خود را از چین به تایوان منتقل کنند که به عقیده تحلیل‌گران، این اقدامات کافی به نظر نمی‌رسد، چراکه مشکل اصلی ان است که انبارهای شرکت تولیدکننده سخت افزار به زودی از قطعات ساخت چین تخلیه خواهند شد.   

با اینکه تولیدکنندگان نوت بوک تولید خود را در چین از سر گرفته اند، اما در صورتی که تامین‌کنندگان آنها به علت شیوع ویروس کرونا از نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، تا ماه مارس سال جاری میلادی با کمبود قطعات روبرو خواهند شد.

فاکسکان نیز که تولیدکننده اصلی گوشی های آیفون اپل در چین به شمار می رود، به نظر می رسد که با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می کند، چراکه در هفته گذشته تنها ۱۰ درصد از کارگران و پرسنل آن به کارخانه بازگشته اند.

ویروس کرونا از حدود دو ماه پیش تاکنون جان بالغ بر دو هزار نفر را در چین گرفته و بیش از ۷۰ هزار نفر را در کشورهای متعدد جهان مبتلا کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-19 12:17

افزودن دیدگاه جدید